Noi reguli privind publicitatea politică pe Facebook. Administratorii rețelei vor șterge orice postare electorală care nu dezvăluie sursa de finanțare, suma plătită și publicul țintă

29 martie 2019, 21:01

Pentru a stăvili invazia de știri false, ce ar putea influența rezultatul europarlamentarelor, au intrat în vigoare noi reguli de conduită pentru giganții internetului. Administratorii Facebook vor șterge orice postare electorală care nu dezvăluie sursa de finanțare, suma plătită și publicul țintă.

Facebook depune eforturi să asaneze mediul online, dar, în Statele Unite cel puțin, problemele se țin lanț. Guvernul federal a dat compania în judecată pentru că ar permite proprietarilor de case și agenților imobiliari să-și ascundă postările publicitare astfel încât să nu fie văzute de anumite categorii – imigranți, minoritari necreștini.

Raffi Williams,  reprezentant Departamentul pentru Locuinţe şi Dezvoltare Urbană: „Investigaţia noastră a început în august, anul trecut. S-au făcut analize temeinice şi am ajuns la concluzia că discriminarea încă e de actualitate în SUA.”

Dacă instanța admite plângerea civilă depusă de Departamentul federal pentru Locuințe, Facebook ar putea plăti o amendă de câteva milioane de dolari.

Reprezentanții Facebook spun că sunt surprinși de acțiunea în instanță, pentru că ei deja au anunțat că lucrează la măsuri pentru a elimina această formă de discriminare practicată de agențiile imobiliare și de cei care au case de închiriat, dar se feresc de imigranți, de minorități și de necreștini.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă