Noi reguli auto. Parlamentul European vrea creșterea securității rutiere

20 aprilie 2019, 20:52

Aleșii europeni au introdus nu mai puțin de 31 de sisteme de siguranță cu care autovehiculele trebuie dotate din fabricație. Printre acestea, sistemul de alertă în caz de oboseală la volan, sistemul antialcool la volan, cutia neagră, sistemul de alertare automată a serviciului de urgență sau sistemul de limitare a vitezei.

Acest controversat sistem de siguranță nu va fi unul de limitare mecanică a vitezei, țin să precizeze inițiatorii proiectului legislativ, ci mai degrabă unul de atenționare a șoferului că este pe cale să depășească viteza legală pe un anumit segment de drum.

În opinia europarlamentarilor care au propus aceste norme, doar instalarea acestui sistem va reduce cu 20 la sută accidentele mortale.

Șoferul va fi așezat mai jos, iar parbrizul va fi mai larg pentru a permite o mai bună vizibilitate.

Noile norme nu îi încântă pe producătorii de autovehicule, care vor fi nevoiți să livreze toate aceste sisteme în dotările de bază, cu consecințe asupra prețului final al mașinilor.

Noile sisteme de securitate sunt programate să intre în vigoare în 2022, însă această dată ar putea fi amânată din cauza negocierilor care urmează să înceapă cu Consiliul și Comisia Europeană, dar și opoziției unora dintre constructorii de autoturisme.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă

Mașinile fabricate în România cuceresc piețele europene

De ce se conduce pe stânga în unele țări, iar în altele pe dreapta