Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Noi căi spre Europa Centrală, creionate la summitul de la București: Cale ferată spre Gdansk, reabilitarea șenalului Dunării

Au fost creionate proiecte mari de infrastructură în cadrul Summitului Iniţiativei Celor Trei Mări. Cele mai importante sunt linia de cale ferată care să lege Constanţa de Gdansk, reabilitarea şenalului navigabil al Dunării şi finalizarea gazoductului BRUA. Ţara noastră sustine si inițiativa Poloniei - cea de realizare a autostrăzii de la nord la sud, cunoscută drept Via Carpatia. Iar şansele ca aceste construcţii să devină realitate sunt foarte mari, spun oficialii care au participat la Summit.

18 Septembrie 2018, 21:43 (actualizat 18 Septembrie 2018, 22:21) |
Noi căi spre Europa Centrală
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Românii vor ajunge mai repede în Polonia după ce proiectele de infrastructură de transport, considerate prioritare de ţările membre ale Inițiativei celor Trei Mări, vor fi realizate. Printre propunerile României este şi o linie de cale ferată care să pornească din Constanța, să treacă prin Ungaria și Slovacia și să ajungă în portul polonez Gdansk.

Ionel Minea, secretar de stat, Ministerul Transporturilor: "Cele două proiecte pe care România le-a propus și le susține aproape necondiționat - Danube Faraway - prin care asigurăm un șenal navigabil pe toată perioada anului, Cel de-al doilea proiect - o ruta feroviară între Constanța și portul din Polonia, cu dublă utilizare militară și civilă".

Calea ferată ar putea fi gata cel devreme în anul 2029, în timp ce pentru proiectul şenalului Dunării termenul este 2021. Cei care preferă transportul rutier vor putea folosi Via Carpatia, proiect propus de Polonia, care ar urma să fie finalizat cel târziu în 2030. Ungaria vrea să termine porțiunea de pe teritoriul ei până în 2022 și a calculat deja costul: aproximativ 1 miliard de euro. România are, deocamdată, doar proiectul pe hârtie.

Ionel Minea, secretar de stat, Ministerul Transporturilor: "În România avem 2 ramuri - o ramură nord-sud de la Oradea - Arad până la Turnu Severin".

Ministrul Finanțelor este mai prudent când vine vorba de termene.

Eugen Teodorovici, ministrul Finanțelor: "Sunt proiecte de anvergură, vreau să le vedem întâi începute, ca să putem fi siguri că ele vor avea și un final. Doamna premier poate să desemneze câte un responsabil dintre miniștri și fiecare să răspundă că acel proiect să înceapă".

România a propus și proiecte de conectare digitală a regiunii.

Viorica Dăncilă: "Crearea a trei platforme digitale inteligente, pentru monitorizarea în timp real a apelor din bazinele hidrografice aflate în Regiunea Inițiativei celor Trei Mări, pentru tranzacționarea serviciilor de transport și logistică și în domeniul stocării energiei.

În domeniul energiei, România susține construcția conductei BRUA, care să transporte gazele din zona Caspică, prin România și Bulgaria, până în Ungaria și Austria.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 2°C 2°C
IASI 2°C -1°C
CLUJ 1°C 0°C
CONSTANTA 6°C 10°C
CRAIOVA 2°C 0°C
BRASOV 2°C -1°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 14 Decembrie 2018, 13:07
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 14-12-2018
Deschidere: 8588.43
Maxim: 8588.72
Mimim: 8554.18
Variatie: -0.36%
BRD
13.70
0.44%
SNG
35.80
0%
EL
11.04
0.9%
TLV
2.35
0%
SNN
9.87
0.51%
TGN
345.00
1.29%
M
27.60
0%
ALR
3.58
1.12%
RPH
0.28
0%
FP
0.96
1.13%
ARHIVĂ ȘTIRI