Muştele pot transmite bacterii mai periculoase decât se știe. Picioarele şi aripile lor, cea mai mare diversitate microbiană

Musca domestica
25 noiembrie 2017, 16:28

Cercetătorii spun că musca obişnuită poate transmite Salmonella, E-coli şi chiar bacteriile ce provoacă ulcer stomacal (Helicobacter pylori) şi septicemie.

Deci, hrana contaminată este mai bine să fie aruncată, recomandă autorii studiului publicat în jurnalul ”Scientific Reports”, citat de The Telegraph și Agerpres.

Muştele din zonele urbane – a căror prezenţă poate duce la declanşarea unor epidemii şi este de multe ori trecută cu vederea de responsabilii din domeniul sănătăţii publice – pot fi purtătoare a mai multe bacterii decât exemplarele similare din mediul rural.

Cercetătorii sugerează că este indicat să se evite consumul de alimente în parcurile din oraşe.

În urma analizei unei colecţii de microbi prelevaţi din organismul şi de pe corpul muştelor Musca domestica şi Chrysomya megacephala s-a descoperit că prima poate fi purtătoare a 351 de tipuri de bacterii, iar cea de-a doua este capabilă să transmită 316 tipuri de bacterii.

Cel mai probabil, muştele preiau aceste bacterii în urma contactului direct cu fecale şi materii aflate în stare de descompunere de care se folosesc pentru a-şi depune ouăle.

”Picioarele şi aripile prezintă cea mai mare diversitate microbiană din corpul unei muşte. Se poate spune, aşadar, că bacteriile se folosesc de muşte pe post de navete”, a explică Doctor Stephan Schuster, director de cercetare la Universitatea Tehnologică Nanyang din Singapore.

Pe de altă parte, oamenii de ştiinţă au relevat şi un posibil rol pozitiv a acestor insecte care pot fi utilizate pe post de ”drone vii” trimise în căutare de microbi.

Muştele pot fi eliberate în mod intenţionat pe post de drone bionice autonome chiar şi în cele mai înguste spaţii şi crevase urmând ca ulterior, după recapturarea lor, să ofere informaţii privind materialul biotic pe care l-au întâlnit”, a adăugat doctor Schuster.