Musicalul ”Ratatouille”, produs pe TikTok, a strâns 1 milion de dolari în beneficiul unei organizaţii caritabile pentru actori
Realizatorii musicalului au dezvăluit suma de bani strânsă în beneficiul The Actors Fund după premiera online a spectacolului, în data de 1 ianuarie.
Actorul şi cântăreţul Tituss Burgess şi vocalistul trupei Queen, Adam Lambert, s-au numărat printre vedetele care şi-au manifestat interesul de a apărea în spectacol.
Musicalul a fost inspirat de filmul de animaţie Disney Pixar din 2007, al cărui protagonist este un şoarece ce visează să devină bucătar la Paris.
Ideea spectacolului s-a născut în urma unei înregistrări postate pe TikTok de profesoara Emily Jacobson, din New York, în luna august.
Aceasta a creat un cântec despre personajul filmului, Remy, pe care l-a supranumit ”şoarecele visurilor mele”.”Era amuzant şi antrenant aşa că am hotărât să-l transform într-un TikTok”, a explicat aceasta. ” Scopul era să fac oamenii să râdă puţin”.
Videoclipul a atras atenţia orchestratorului Daniel Mertzlufft, care a creat o variantă a cântecului în stilul Broadway.
Alţi utilizatori de pe TikTok au folosit conceptul, publicând propriile idei pentru cântece, coregrafii, decoruri şi costume.
Spectacolul, realizat prin crowdsourcing, s-a transformat într-un show complet, regizat de britanicul Lucy Moss, unul dintre creatorii musicalului ”Six”.
Alcătuit din 10 numere muzicale interpretate de o orchestră completă, spectacolul a avut până şi un program asemenea producţiilor de teatru.
”Frumosul” rezultat a fost, potrivit actorului Kevin McHale, cunoscut din serialul ”Glee”, ”unul dintre cele mai bune lucruri din 2020”.
Actorul Kevin Chamberlin, un veteran al Broadway-ului, care poate fi văzut în prezent în producţia ”The Prom”, difuzată de Netflix, s-a numărat printre artiştii suficient de intrigaţi de proiect pentru a contribui cu o melodie.
Sursa: Agerpres