Molecule organice pe Marte. NASA a anunţat o descoperire importantă pentru găsirea vieţii pe Planeta Roșie

NASA a făcut o descoperire remarcabilă: molecule organice pe baza de carbon. Dacă în trecut acestea păreau să fie rezultatul unor contaminări, foraje recente, realizate de modulul Curiosity, au identificat clar molecule similare celor existente pe Terra în rezerve de hidrocarburi.

08 Iunie 2018, 11:26 (actualizat 08 Iunie 2018, 16:09) |

Robotul a izolat și metan, gaz rezultat în special din procese biologice. Posibilitatea ca pe Marte să fi existat viață devine tot mai plauzibilă, mai ales că în craterul Gale ar fi putut există, în urmă cu trei milioane și jumătate de ani, condiții comparabile cu perioadele incipiente de pe Terra.

Propulsat de o baterie nucleară, Curiosity este un laborator mobil de analiză chimică în valoare de 2,5 miliarde de dolari. Și-a început misiunea în 2011.

*