Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES
»

Mitul privind încălzirea mașinii pe timp de iarnă înaintea plecării din parcare a fost spulberat

Conform Bussiness Insider care a cerut părerea inginerilor specialiști în propulsoare pe benzină, încălzirea motorului, sau menţinerea lui la ralati în parcare iarna face mai mult rău maşinii în timp. Specialiștii au făcut o singură observație, aceea că demonstrația tehnică se aplică numai la motoarele pe benzină.

03 Februarie 2016, 16:59 (actualizat 03 Februarie 2016, 17:08) |
$article.media.images[0].description
Mitul privind încălzirea mașinii pe timp de iarnă înaintea plecării de pe loc a fost spulberat"

Condițiile vitrege de condus pe timp de iarnă supun mașina din start unei funcționări dificile, dar șoferii pot agrava lucrurile. Dacă sunteți printre cei mulți care consideră că este important să lăsăm motorul pornit până se mai încălzește puțin în parcare pentru a proteja motorul, se prea poate că ați căzut victimă unui mit care face mai mult rău decât bine.

Jurnaliștii de la Bussiness Insider au discutat cu inginerul mecanic și fostul pilot de raliu Stephen Ciatti despre mitul încălzirii mașinii înainte de a pleca de pe loc pe perioada iernii.

În ultimii 26 de ani Ciatti a lucrat în domeniul motoarelor cu combustie, motoare care generează putere prin arderea combustibilului, cum ar fi benzina, iar acum conduce cercetările din domeniu efectuate în laboratoarele Argonne National din Illinois, Statele Unite.

Încă de la început Ciatti a spus că menținerea mașinii la ralanti în frig nu numai că generează consum inutil de carburant, ci separă uleiul de componentele importante în funcționarea motorului, cilindri și pistoane.

În condiții normale, motorul funcționează pe baza unui amestec de aer și benzină vaporizată. Când amestecul intră în cilindru, pistonul îl comprimă și se produce o scânteie, apoi se generează combustia care asigură funcționarea motorului.

La frig însă, benzina se evaporă mai greu. Mașina compensează acest lucru injectând mai multă benzină în amestecul aer-carburant, o îmbogățire după cum spune Ciatti, iar de aici pot apărea problemele. Benzina injectată în plus pentru a asigura aprinderea poate ajunge pe pereții cilindrului. Acest tip de carburant este un solvent excelent și poate spăla uleiul de pe pereți dacă motorul funcționează la ralanti pentru o perioadă mai lungă de timp, conform lui Stephen Ciatti. În timp, această acțiune de spălare a uleiului de pe pereții cilindrului are un efect dăunător asupra lubrifierii și duratei de viață a componentelor ca segmenți sau garnituri ale cilindrilor, care au o importanță crucială în funcționarea corectă a motorului, a spus Ciatti.

De asemenea, specialistul a mai atras atenția asupra temperaturii motorului pe care mulți o confundă cu aerul cald care vine din aeroterma din habitaclu. De la 4,5 grade Celsius în sus, calculatorul mașinii începe să reducă nivelul de îmbogățire a combustibilului, iar lucrul acesta se întâmplă foarte repede.

În concluzie, contrar credințelor din popor, menținerea mașini la ralanti nu prelungește viața motorului, ci mai degrabă o scurtează. Iar cea mai rapidă metodă de a încălzi motorul este să conduci mașina, nu să aștepți lângă ea, la ralanti, spune Stephen Ciatti. Totuși, în primii kilometri specialistul ne recomandă să fim blânzi cu pedala de accelerație pentru a reduce consumul de combustibil și oricum, la rece, mașina este cu cel puțin 12% mai puțin eficientă decât în regim normal de funcționare, conform calculelor specialiștilor.

Acest mit al lăsării autoturismului la ralanti până se încălzește puțin în condiții de iarnă provine din timpurile în care pe mașini erau montate carburatoare și nu erau dotate cu senzori de măsurarea temperaturii și reglarea amestecului de carburant în funcție de aceasta. Atunci, se îneca, se oprea sau nu avea suficientă forță de tracțiune.

 
Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ŞTIAŢI CĂ ...
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 33°C 33°C
IASI 32°C 31°C
CLUJ 30°C 30°C
CONSTANTA 31°C 29°C
CRAIOVA 32°C 31°C
BRASOV 30°C 30°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 30 Iunie 2016, 22:18
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 30-06-2016
Deschidere: 6503.71
Maxim: 6525.45
Mimim: 6470.58
Variatie: -0.47%
SNG
25.10
0%
TLV
2.10
2.35%
FP
0.72
1.26%
SNP
0.24
2.24%
EL
13.04
0.61%
EBS
90.40
1.11%
BRD
9.70
1.03%
SIF1
1.43
0%
SIF2
0.70
0.14%
COTE
73.80
0.81%
ARHIVĂ ȘTIRI