Misterul asupra avionului care a trecut prin spaţiul aerian al României, fără a fi identificat, se adânceşte. Avionul a aterizat, miercuri, în Bulgaria, după ce a decolat din Ungaria, a trecut prin România şi prin spaţiul aerian al Serbiei. Autorităţile bulgare nu au reuşit să identifice nici acum persoanele care se aflau la bordul aparatului.
10 Iunie 2022, 17:32
(actualizat 10 Iunie 2022, 21:07)
Știrile TVR |
UPDATE: Avionul misterios a fost găsit pe un aeroport abandonat de lângă oraşul bulgar Tărgovişte. Acolo nu mai aterizase nici un avion de zeci de ani, iar pista era folosită de localnici pentru a usca plante aromate. Autorităţile bulgare au deschis o anchetă pentru a afla mai multe informaţii despre proprietarii avionului.
Dilyana Stoyanova, procurorul districtului Tărgoviște: „Potrivit datelor preliminare pe care le avem de la Ministerul de Interne, este vorba despre un avion furat. Au fost luate măsuri imediate pentru a inspecta avionul. Avionul a fost cercetat pentru explozibili și droguri, dar nu au fost descoperite urme. Avionul a fost abandonat. În acest moment, nu avem informații despre identitatea suspecților. Se iau măsuri pentru a încerca identificarea lor”.
--------
Avionul care a pus în alertă câteva ţări din NATO dar şi Serbia a aparţinut unui pilot lituanian, care declară că l-a vândut recent şi nu îşi aminteşte numele noilor proprietari. Ştie doar că erau trei oameni. El a precizat că nu a întrebat din ce ţară sunt, iar pe acte nu erau scrise numele persoanelor, ci doar al unei organizaţii.
Bronius Zaronskis, fost proprietar al avionului: „Nu pot să specific. Ucraina, România, Bulgaria sau poate altceva”.
Rep: Aţi vorbit în rusă?
Bronius Zaronskis: „În rusă, cu unul”.
Avionul a zburat la altitudine periculos de mică, între 100 şI 500 de metri, pentru a nu fi detectat de radarele NATO. Dar tot nu a reuşit să treacă neobservat.
CITIȚI ȘI: VIDEO Avionul fantomă din Lituania, descoperit în Bulgaria, sub o prelată. Primele imagini din Tărgoviște cu avionul. În continuare, nu sunt informații despre persoanele care erau la bord
Comandamentul Aerian Aliat confirmă că avioane ale Poliţiei Aeriene Aliate au urmărit aparatul bi-motor de mici dimensiuni care a tranzitat spaţiul NATO în 8 iunie fără să răspundă la apelurile radio. Dar nu s-a luat nici o măsură, deoarece aeronava nu a manifestat un comportament periculos sau ostil. Comandamentul Aerian Aliat analizează acest incident alături de aliați.
Avionul nu avea plan de zbor aprobat şi nici nu erau activate sistemele de identificare. Din datele oficialilor lituanieni, nu reiese că acesta ar fi decolat de pe aeroporturile oficiale.
Saulius Batavicius, directorul întreprinderii Oro Navigacija: „Nu pot comenta istoricul vânzării. Ce ştiu este că am verificat datele şi că în ultimele 90 de zile nu am avut un plan de zbor a avionului în data nostră de baze. Asta înseamnă că nu a decolat de pe aeroporturile administrate de noi, cele patru aeroporturi. Ipotetic, există posibilitatea ca el să fi decolat de pe aeroportul unui aeroclub, de exemplu din Kyviškės sau Palukinis, dar nu ştim acest lucru. ”
Singurele lucruri care se cunosc sigur sunt că avionul era de producţie lituaniană, că a fost fabricat în 1962 şi că din 2009 aparatul nu a mai fost înregistrat oficial.