Misiunea elicopterului Ingenuity, trimis de NASA pe Marte, a fost prelungită pe termen nedefinit

Ingenuity, elicopterul trimis de NASA pe Marte în urmă cu şase luni, conceput pentru a decola de cel mult cinci ori de pe scoarţa marţiană, a realizat deja 12 zboruri în atmofestera rarefiată a "Planetei Roşii", iar misiunea lui va continua şi în perioada următoare, informează AFP.

05 Septembrie 2021, 15:26 (actualizat 05 Septembrie 2021, 15:27) |
Elicopterul Ingenuity

În faţa succesului uriaş al misiunii, agenţia spaţială americană a decis să o prelungească pe termen nedefinit. Elicopterul Ingenuity a devenit însoţitorul de drum al roverului Perseverance, a cărui misiune constă în căutarea unor semne ale vieţii microbiene din trecutul planetei Marte.

"Totul se desfăşoară atât de bine", a declarat, entuziasmant, Josh Ravich, coordonatorul departamentului de inginerie mecanică din cadrul misiunii Ingenuity. "Ne descurcăm mai bine decât ne aşteptam pe scoarţa marţiană", a adăugat el.

Sute de persoane au contribuit la acest proiect, însă doar câteva zeci sunt în continuare implicate în prezent. Josh Ravich s-a alăturat misiunii Ingenuity în urmă cu cinci ani. "Atunci când am avut şansa să încep să lucrez la designul elicopterului, am avut aceeaşi reacţie ca multe alte persoane: 'Oare chiar este posibil să zbori' pe Marte?", a dezvăluit specialistul american.

Provocarea nu este deloc una uşoară, pentru că atmosfera marţiană are o densitate de doar 1% din cea a atmosferei de pe Terra. Prin comparaţie, pe Pământ, o misiune echivalentă ar trebui să facă un elicopter să zboare la altitudinea de 30 de kilometri.

În plus, Ingenuity a trebuit să treacă cu bine peste o lansare la bordul unei rachete şi peste o asolizare controlată pe "Planeta Roşie", pe 18 februarie 2021, la şapte luni după debutul călătoriei sale în spaţiu, pe durata căreia a rămas ataşat de roverul Perseverance, de care s-a desprins după sosirea pe Marte.

Alte dificultăţi ale misiunii: supravieţuirea în timpul glacialelor nopţi marţiene şi încălzirea cu ajutorul panourilor solare care îi încarcă bateriile, în timpul zilei; zborul în regim de autonomie graţie unei serii de senzori, deoarece întârzierile de comunicare între Marte şi Terra împiedică posibilitatea de a transmite instrucţiuni în timp real.

Sursa: Agerpres

 

*
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN EXTERN
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 14°C 17°C
IASI 15°C 15°C
CLUJ 14°C 13°C
CONSTANTA 14°C 15°C
CRAIOVA 15°C 18°C
BRASOV 12°C 14°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
ARHIVĂ ȘTIRI