Ministrul Transporturilor, la TVR: Podul de la Brăila nu rămâne muzeu, va fi gata la finalul anului viitor. Ne-am luptat în PNRR să construim o coloană vertebrală pentru Moldova. Organigramă în lucru la Metrorex

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, a fost invitatul Alinei Stancu la #TemaZilei. StirileTVR.ro vă prezintă principalele date oferite de oficial despre stadiul celor mai recente proiecte de infrastructură.

08 Iunie 2021, 20:05 (actualizat 08 Iunie 2021, 23:02) |

Podul de la Brăila nu va rămâne muzeu, a subliniat Cătălin Drulă.

Podul suspendat, unul dintre cele mai lungi în construcție din Europa, pentru a putea fi folosit, pentru că este într-o zonă a Dunării unde nu exista infrastructură înainte de acest proiect, are nevoie de drumuri de legătură cu infrastructura existentă, în lungime de 8 km într-o parte și de 6 km pe o altă ramificație.

La sfârșitul anului viitor vor fi gata atât podul, cât și drumurile, conform asigurărilor date de constructor. "Prin urmare, va fi folosit din prima zi de finalizare", a declarat ministrul.

Autostrăzile salvează vieți. Este cea mai mare și mai importantă măsură de siguranță rutieră pe care o poate face România - să construim infrastructură nouă, a subliniat Cătălin Drulă.

În aprilie, la negocierile pentru PNRR de la Comisia Europeană, în cadrul discuțiilor despre Autostrada 7, Autostrada Moldovei, paralelă cu DN2, în expunerea sa ministrul a desenat și crucile alăturate, semnificând tragediile care au loc. Totul într-un context de argumentare legat de siguranța rutieră.

"Nu vreau să zic 'hop' până n-am sărit pârleazul, că abia în lunile următoare ne va fi aprobat PNRR-ul (...). Din păcate, soluții magice în infrastructură rapidă (...) nu sunt, dar veștile foarte bune pentru această rută sunt că avem documentația gata până la ultimul detaliu, am lansat în licitație acum câteva zile sectorul dintre Autostrada A3 și Buzău, sunt 62 de km împărțiți în 3 tronsoane pe zona Dumbrava-Mizil-Buzău, acolo avem depunerea ofertelor pe 4 august, le evaluăm, alegem un câștigător, din momentul în care semnăm contractul, hai să spunem, eu sper să fie la începutul anului viitor, adică să prindem sezonul de lucru, că iarna mai puțin în construcții, în 20 de zile timpul contractual intră în teren constructorul și i-l dăm liber de sarcini, i-l dăm cu exproprieri făcute, vor intra în guvern săptămâna aceasta, i-l dăm cu proiectul tehnic făcut deja de noi, deci nu mai avem acea perioadă de întârziere în care semnăm astăzi un contract și abia peste 2-3 ani încep lucrările", a subliniat Cătălin Drulă.

"Pentru asta ne-am luptat în PNRR - să construim o coloană vertebrală pentru Moldova, alături de Autostrada A8 care va lega Moldova de Transilvania", a adăugat oficialul.

"Eu zic că suntem într-un moment astral cum nu se poate mai favorabil pentru infrastructură și pentru drumurile de mare viteză. Avem cred că pe primele 5 luni ale anului cea mai mare sumă pe care am investit-o în drumuri de mare viteză și în căi ferate de după Revoluție, ne ducem spre 3 miliarde de lei pe primele 6 luni, avem foarte multe proiecte în toată țara și altele care stau să înceapă, cum spuneam despre Autostrada A7, avem această finanțare la care, să fim sinceri, nu ne așteptam acum un an și jumătate, PNRR a apărut ca urmare a unui eveniment epocal nefericit într-un fel, pandemia, dar e pentru noi și o oportunitate să recuperăm acest decalaj de infrastructură. Lucrăm acum și la programul operațional pe fonduri europene 2021-2027, avem multe proiecte pregătite, am învățat din trecut și asta se vede pentru că șantierele merg, anul acesta vom trece bariera celor o mie de km în trafic de drumuri rapide", a arătat ministrul.

La Metrorex se lucrează la o nouă organigramă, a subliniat Cătălin Drulă.

"Din câte înțeleg, am mai spus asta, eu am mai spus în spațiul public, nu eu conduc Metrorexul, am găsit un director general care a și făcut o treabă foarte bună acolo, am un consiliu de administrație cu oameni super-profesioniști, aduși din industrie, care au multă experiență, și ei lucrează la asta, dar eu spun mai departe ce-mi spun ei, că asta e rolul delegării, îmi spun că organigrama e destul de împănată cu posturi un pic inutile, a fost un loc bun unde să te angajezi", a arătat ministrul. Întrebat dacă acest lucru înseamnă că vor fi concedieri, Drulă a admis că răspunsul ar fi "da" pentru optimizarea și restructurarea Metrorex și a CFR.

Și TAROM are probleme structurale, nu doar probleme generate de pandemie. Pentru o injecție de capital e nevoie de acordul CE.

"Aș vrea să rămână că mi-am făcut treaba, (...) asta e o marcă suficientă", a conchis Cătălin Drulă, întrebat ce ar vrea să rămână în urma sa la Ministerul Transporturilor.

România va avea aproape 30 de miliarde de euro prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Banii vor veni sub formă de granturi, dar şi împrumuturi cu dobânzi foarte mici.

Sumele au fost împărțite pentru cele mai importante domenii în care România trebuie să facă investiții.

Articole pe aceeaşi temă
 
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 21°C 22°C
IASI 20°C 22°C
CLUJ 19°C 14°C
CONSTANTA 15°C 20°C
CRAIOVA 18°C 21°C
BRASOV 18°C 18°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
ARHIVĂ ȘTIRI