Ministrul Educației, la TVR: Nu excludem niciun scenariu privind reluarea cursurilor față în față. Perioada de încheiere a situațiilor școlare se prelungește

11 ianuarie 2021, 21:20

Ministrul Educaţiei spune că decizia reluării cursurilor la clasă se va lua în funcţie de rata de infectare, iar la finalul lunii ianuarie se va anunţa dacă din data de 8 februarie elevii se vor întoarce în şcoli.

„Nu excludem niciun scenariu, nici scenariul deschiderii în zonele în care rata de infectare este mai scăzută, nici acela al prioritizării celor mici, grădiniţă şi învăţământ primar, nici scenariul în care acordăm prioritate celor care susţin examene naţionale, clasele a VIII-a şi XII-a, nici alt scenariu, nicio combinaţie între aceste scenarii. Anunţul se va face la finalul lunii ianuarie, cu cel puțin o săptămână înainte de data de 8 februarie, programtă pentru începerea semestrului doi”, a spus Sorin Cîmpeanu, la TVR1.

Ministrul a adăugat că este sigur că până pe 8 februarie se va învăţa online, iar elevii vor putea merge în şcoli în funcţie de rata de infectare de după vacanţa de iarnă: „Este sigur că cele trei săptămâni din semestrul întâi vor fi online (…). Ministerul Educaţiei şi Guvernul României îşi doresc să înceapă şcoala pe 8 februarie, însă acest lucru se va face în funcţie de evoluţia ratei de infectare, după vacanţa de iarnă, care s-a încheiat ieri, 10 ianuarie. Ştim foarte bine că sunt necesare 14 zile, deci de aceea am spus că în a doua jumătate a lunii ianuarie, ultima decadă, mai exact, a lunii ianuarie, în funcţie de evoluţia ratei de infectare. Evoluţia campaniei de vaccinare, ne dorim să fie cât mai mulţi profesori vaccinaţi. În funcţie de măsurile adoptate de alte state şi în funcţie de acţiunile remediale pe care trebuie să le facem şi care necesită prezenţa fizică în şcoală, vom lua decizia referitoare la modul în care va începe şcoala pe 8 februarie.”

Elevii s-au întors de azi la școala online. Neașteptat de mulți însă vor rămâne cu situația neîncheiată – sunt în jur de 65 de mii care fie n-au avut resursele necesare pentru a participa la cursuri. Este unul dintre motivele pentru care peste 70% dintre părinţi şi profesori cer reluarea cursurilor față-n față, în clase, potrivit unui sondaj realizat de Salvați Copiii.

„Acești elevi vor trebui să fie, cu prioritate, obiectul unor acțiuni remediale. Pierderile predării online sunt inerente, ele vor trebui să fie compensate, într-o măsură cât mai mare, această compensare se face prin acțiuni remediale. Pentru eficiența acțiunilor remediale avem nevoie de prezență fizică în școală, avem nevoie de cadre didactice, care să pună un diagnostic cu privire la pierderi – cât sunt și unde sunt acele pierderi. – pentru ca mai apoi să poată interveni cu acțiuni remediale”, a explicat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul educației  a explicat modalitatea în care se vor desfășura acțiunile remediale: „Acțiunile remediale presupun un număr de ore peste ceea ce se face în programul semestrului doi. Aceste ore vor fi mai multe sau mai puține în funcție de diagnosticul pe care-l va pune fiecare cadru didactic, în funcție de volumul pierderilor. Dacă le va fi suficientă o oră sau două în timpul săptămânii, de luni până vineri, este minunat. Dacă vor fi trei, asta vor stabili profesorii împreună cu elevii. Dacă vor stabili că trebui să se întâlnească și sâmbăta pentru ca profesorii să ajute elevii, nu avem de ce să ne opunem. Asta va fi o decizie a profesorului împreună cu elevii.”

Sorin Cîmpeanu a mai spus că s-a luat decizia ca perioada de încheiere a situațiilor școlare din semestrul I să fie  prelungită de la patru la opt săptămâni de la revenirea la cursuri în semestrul al doilea: „Astăzi am luat decizia să extindem această perioadă la opt săptămâni pentru a avea timp profesorii să compenseze pierderile prin aceste acțiuni remediale.”

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite