Ministrul Dobre: Nu este vorba despre oaie. M-am referit la un simbol, o legendă. Putem vorbi de legenda Meșterului Manole, de lupul dacic

31 mai 2017, 10:57

Iată ce a declarat ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre, la emisiunea Perfect Imperfect:

-„A fost o întâlnire a Comitetului Consultativ în Turism și, fiind în procedură de constituire a acestui comitet, a fost o perioadă în care se numărau voturile, se făcea procesul-verbal de constituire a Comitetului Director, și am deschis o discuție, o informală, în care am discutat despre faptul dacă nu putem să ne folosim de simboluri ale țării, de legende.. pentru că, dacă ne uităm pe fiecare regiune istorică, geografică, cred că putem să identificăm cel puțin un simbol, o legendă, pe care să o folosim pentru partea de promovare. De ce? Pentru că o să avem în viitorul nu foarte îndepărtat o licitație, o achiziție publică de broșuri, schimbăm partea de broșuri. În care le-am cerut un sprijin celor din Comitetul Consultativ, că de aia este „consultativ”, vizavi de acest subiect, ce facem cu aceste broșuri. Nicidecum să schimbăm brandul de țară”.

-„Dar nu este vorba despre oaie. Eu m-am referit la un simbol, la o legendă. Pentru că așa putem să vorbim despre legenda Meșterului Manole, despre lupul dacic, despre Dracula, despre acvila de pe stema României, despre absolut orice, ca simbol sau ca legendă. Aceea mi-a venit în cap, era o discuție informală, nici măcar nu era pe ordinea de zi. Dar probabil că niște domni din Comitetul Consultativ din turism care, probabil, sunt deranjați pentru că reorganizăm birourile de promovare externă, s-au folosit de această chestiune ca să iasă cu ea în presă”.

-„De acum încolo am zis că nu vreau să filmez și apoi să postez pe site-ul Ministerului Turismului prima întâlnire, ci în primul rând să le aduc la cunoștință că următoarele întâlniri și ședințe ale Comitetului Consultativ vor fi filmate și postate pe site-ul ministerului, exact cum se întâmplă la Parlament”.

-„Acest brand de țară, renumita frunză, a fost aprobată în 2009, în mare parte de actualii membri ai Comitetului Consultativ în Turism (CCT), să iasă să spună lucrul acesta. Să discutăm că a costat 850.000 de euro și apoi, până în anul 2015 s-au mai cheltuit 75 de milioane de euro. Să vedem cât de recunoscut este acest brand de țară, despre asta vorbim. Și, bineînțeles, o să fie la un moment dat o discuție și despre brandul de țară, că ne apropiem de 2020, mai devreme sau mai târziu o să discutăm și despre brandul de țară, dacă îl modificăm sau nu, mergem cu același, dar asta înseamnă treptat și în ani de zile, pe studii etc. Dar eu nu discut anul acesta de modificarea sau despre brandul de țară, pentru că eu am de dus la îndeplinire puncte din programul de guvernare. Și vorbim de reglementare, de tot ce înseamnă masterplan de investiții în turism”.

-„Dacă spuneam despre orice alt simbol sau orice altă legendă era tot la fel de interpretativ. Dacă spuneam despre lupul dacic… Domnul ministru al agriculturii are, într-adevăr, în obiectul de activitate, partea pe care o reprezintă și oile reprezintă, într-adevăr, o activitate în ceea ce reprezintă partea de agricultură în România. Dar noi discutăm aici strict despre turism. Eu m-am referit strict la simbol sau la legendă. Nu toți cei din CCT au declarat că eu am zis nu știu ce minunăție. Au fost doi-trei. Sunt supărați că reorganizăm biroul de promovare externă”.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă