Ministerul Educației a publicat structura anului școlar 2023-2024, în vederea consultării publice

27 ianuarie 2023, 12:00

În forma actuală, proiectul prevede o durată a cursurilor de 36 de săptămâni.

Cursurile anului școlar 2023-2024 încep pe 11 septembrie 2023  și se încheie pe 21 iunie 2024.

Desfășurarea Programului național „Școala altfel” și a Programului „Săptămâna Verde” are loc în perioada 11 septembrie 2023 – 12 aprilie 2024, la decizia unităților de învățământ.

Săptămâna de vacanță, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București este stabilită în perioada 12 februarie – 3 martie 2024.

Proiectul integral de Ordin privind structura anului școlar 2023-2024 poate fi consultat aici:

Propunerile și sugestiile cu privire la proiectul de act normativ pot fi trimise, până la data de 10 februarie 2023.

(w620) Structura

Ministerul nu avansează însă cu noile legi ale educaţiei naţionale, pe care ar dori să le implementeze în noul an. Nici nu sunt puse în dezbatere publică.

Săptămâna viitoare, proiectele ar fi trebuit să fie prezentate în Guvern, dar PSD cere prelungirea discuţiilor cu încă 30 de zile, pe motiv că trebuie revizuite serios.

Vasile Dîncu, PSD: După 7 ani de la debutul dezbaterii pentru România Educată, observăm că legile educației, deși ținute într-o confidențialitate de neînțeles, au creat o vie dezbatere și multe reacții din mediul educațional. Este clar că așteptarea societății este mare și e nevoie de dezbatere mai amplă și analize aprofundate.

Reprezentanţii PNL transmit însă că nu e nevoie de prelungirea termenului.

Ionuț Stroe, purtător de cuvânt PNL: Nu înţelegem declaraţiile domnului Vasile Dîncu sau poate le face în nume personal, mai ales că aceste declaraţii nu sunt în concordanţă cu cele asumate de Partidul Social Democrat în această situaţie. Calendarul pe legile educației este agreat în coaliție și rămâne același.

Calendarul prevede ca, până pe 15 februarie, legile să fie aprobate în Guvern, iar cel târziu pe 15 martie să primească votul Parlamentului.

Noile legi ale educaţiei naţionale prevăd, printre altele, examen de admitere la liceele bine cotate. O propunere care a stârnit de la început controverse.

Andreea Ionescu, fondatoarea grupului civic Părinții cer schimbare: Aceste examene pun, de fapt, presiuni şi evaluează ceea ce sistemul în ansamblu nu e în stare să livreze. Cum credeţi că un copil care se meditează din clasa a III-a poate să concureze pe acelaşi loc cu un copil care probabil face în clasa a VIII-a sau probabil nu face deloc, pentru că părinţii nu îşi permit?

Ștefan Vlaston, expert în educaţie: Nu avem, din păcate, orientare şcolară şi profesională în toate şcolile de calitate cu psihologi foarte bine pregătiţi, din păcate. Avem şi acest orgoliu al părinţilor şi atunci modul cel mai sigur prin care ar ajunge copilul pe un traseu educaţional care i se potriveşte e într-adevăr examenul de admitere.

După ce legea va fi aprobată, prevederile legate de examenele naţionale se vor aplica abia în 2028.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă

Elevii reiau cursurile

Elevii au reînceput cursurile astăzi