Metroul spre Otopeni, un proiect doar pe hârtie

25 iulie 2020, 19:46

Magistrala de metrou M6, cea care va lega Bucureștiul de aeroportul Otopeni are ca punct de plecare stația de metrou 1 Mai. Primul tronson ajunge până la centrul comercial Băneasa și cuprinde șase stații.

Pentru acest tronson, autoritățile au la dispoziție 517 milioane de euro, bani europeni. Și trebuie cheltuiți până în 2023.

Dar contractul nici măcar nu este semnat. Deși licitația a fost lansată în martie anul trecut, contestațiile au blocat totul. Iar autoritățile riscă să piardă fondurile nerambursabile.

România a pierdut recent 330 de milioane de euro, finanțare europeană, din cauza întârzierilor la contractul de modernizare a magistralei feroviare Brașov – Sighișoara.

Totuși ceva avansează: linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni. S-au montat grinzile la viaductul de cale ferată peste DN1. Iar stadiul lucrărilor se apropie de 90%.

Autoritățile promit că această cale ferată va deveni funcțională în luna septembrie a acestui an. Dacă se va întâmpla așa, atunci vom vorbi despre prima cale ferată care conectează aeroportul Otopeni de Gara de Nord, fără întreruperi și fără transbordări.

Linia de cale ferată va avea o lungime de 19 kilometri, iar călătoria va dura 21 de minute. Costul proiectul – în jur de 80 de milioane de euro.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă