Metroul spre Otopeni, un proiect doar pe hârtie

România are la dispoziție trei ani să termine metroul spre Otopeni. În caz contrar, pierde cinci sute de milioane de euro, bani pe care Comisia Europeană ni i-a pus la dispoziție pentru realizarea magistralei 6, pe traseul 1 mai - Otopeni.

25 Iulie 2020, 19:46 |
Metroul spre aeroport, un proiect pe hartie
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Magistrala de metrou M6, cea care va lega Bucureștiul de aeroportul Otopeni are ca punct de plecare stația de metrou 1 Mai. Primul tronson ajunge până la centrul comercial Băneasa și cuprinde șase stații.

Pentru acest tronson, autoritățile au la dispoziție 517 milioane de euro, bani europeni. Și trebuie cheltuiți până în 2023.

Dar contractul nici măcar nu este semnat. Deși licitația a fost lansată în martie anul trecut, contestațiile au blocat totul. Iar autoritățile riscă să piardă fondurile nerambursabile.

România a pierdut recent 330 de milioane de euro, finanțare europeană, din cauza întârzierilor la contractul de modernizare a magistralei feroviare Brașov - Sighișoara.

Totuși ceva avansează: linia de cale ferată Gara de Nord - Aeroportul Otopeni. S-au montat grinzile la viaductul de cale ferată peste DN1. Iar stadiul lucrărilor se apropie de 90%.

Autoritățile promit că această cale ferată va deveni funcțională în luna septembrie a acestui an. Dacă se va întâmpla așa, atunci vom vorbi despre prima cale ferată care conectează aeroportul Otopeni de Gara de Nord, fără întreruperi și fără transbordări.

Linia de cale ferată va avea o lungime de 19 kilometri, iar călătoria va dura 21 de minute. Costul proiectul - în jur de 80 de milioane de euro.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 18°C 17°C
IASI 16°C 13°C
CLUJ 12°C 9°C
CONSTANTA 11°C 15°C
CRAIOVA 17°C 16°C
BRASOV 13°C 14°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
ARHIVĂ ȘTIRI