Metroul bucureștean se extinde, pentru moment, doar pe hârtie. Un studiu de fezabilitate pentru construcția unei linii noi între Gara de Nord și Gara Progresul va fi aprobat după șapte ani de la semnarea acordului de finanțare. Reprezentații Metrorex sunt optimiști că magistrala va fi gata în cinci ani după semnarea contractului. Specialiștii în infrastructură atrag însă atenția că fără conexiuni bine puse la punct noile investiții riscă să fie ineficiente.
Construcția Magistralei 4 de metrou Gara de Nord - Gara Progresul, care va traversa Capitala de la Nord la Sud, este așteptată de ani buni de locuitorii unor cartiere mari ca Rahova și Giurgiului.
În 2013, România a semnat un acord pentru obținerea unei finanțări elvețiene, necesare studiului de fezabilitate. Studiul este gata abia acum. Dar încă nu poate fi aprobat.
Reprezentații Metrorex au precizat pentru Știrile TVR că noua linie de metrou va decongestiona traficul prin centrul orașului. Linia se va intersecta cu alte magistrale aflate în diferite stadii de proiect, precum Magistrala 5 "Eroilor - Universitate - Piața Iancului".
Specialiștii atrag atenția că pentru a fi eficiente, investițiile trebuie sincronizate.
Magistrala 4 se va intersecta și cu Magistrala 7 Bragadiru-Voluntari, dar și cu Magistrala Inelară, ambele proiecte pe termen lung.
Potrivit Metrorex, noua linie Gara de Nord - Gara Progresul va fi gata în cinci ani, de la momentul semnării contractului de execuție.