Mersul pe bicicletă, sport extrem în Bucureşti şi în marile orașe din România

5 mai 2017, 20:04

În acest moment, Bucureștiul are doar 7 km de piste pentru biciclete, asta deși, în perioada 2008-2010, a plătit 11 milioane de euro pentru amenajarea a 122 de km de piste pentru biciclete.

Acum 5 ani, poliția rutieră a desființat 8 piste de biciclete, deoarece nu respectau condițiile legale de siguranță nici pentru bicicliști, nici pentru pietoni. Iar banii s-au dus pe apa sâmbetei.

Oficialii din Ministerul Mediului și din Primăria Capitalei au alocat, în 2014, 12 milioane de euro pentru 100 de km de piste. Doar că banii sunt blocați.

În Timișoara se pedalează mai ușor pe cei 73 de kilometri de piste. Sunt 18.000 de bicicliști înregistrați. Nu lipsesc însă denivelările şi bordurile înalte. Iar în centru, sunt restricții pentru mersul pe bicicletă.

În Cluj-Napoca, aproape că nu există cartier fără piste de biciclete. Singura problemă este că pornesc de unde nu te aştepţi şi se termină brusc.

Așadar, suntem departe de orașe precum Copenhaga, Amsterdam, Paris sau Bruxelles, mult mai prietenoase cu bicicliștii. Și mai darnice. La Copenhaga exista, de exemplu, 390 de kilometri de piste speciale. În Paris, cam la fel. Bruxelles-ul are doar 100. Peste tot, siguranța e pe primul loc.

În zonele înguste, unde nu e posibilă desenarea unei piste, biciclistul are dreptul de a rula pe carosabil, iar şoferii trebuie să îl respecte ca pe un participant la trafic. Orice şicană poate fi reclamată la poliţie, iar automobilistul este amendat.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite