Meniurile restaurantelor se schimbă. Ele trebuie să conţină detalii despre ingrediente, valori nutritionale şi E-uri. Mischie: Pentru unitățile mici este greu de implementat acest lucru

15 martie 2023, 08:04

Ordinul a stârnit discuţii aprinse şi amânări. Restaurantele sunt obligate să îi informeze pe clienţi asupra alimentelor conţinute în reţetă şi în ce cantitate intră acestea, astfel încât consumatorii să afle dacă produsul comandat poate conţine alergeni.

Potrivit ANPC, prevederile actului administrativ se aplică şi în cazul site-urilor operatorilor economici care primesc astfel de comenzi online, astfel încât consumatorul să fie foarte exact informat referitor la preparatele comandate.

Astfel clienții care țin anumite diete, care au anumit plan alimentar impus de medic, care au alegii să știe ce conține mâncarea respectivă.

Inspectorii ANPC care fac verificări vor putea să sancționeze operatorii care nu respectă această prevedere. ANPC va emite întâi avertismente, dar dacă vor constata în continuare abaterea, vor putea aplica amenzi.

Potrivit Ordinului, trebuie indicată cantitatea ingredientelor compuse constituente ale unui fel de mâncare (ex: muşchiuleţ de porc – 140g, cu garnitură de orez cu legume – 140g [orez, apă, legume – 30g (morcov, dovlecel, ardei gras, în cantităţi variabile), ulei vegetal, sare, potenţator de aromă: glutamat de sodiu]). De asemenea, aditivii se înscriu în lista ingredientelor cu denumirea categoriei (ex: acidifiant, etc.) urmată de codul de numeric UE (ex: E 330) sau denumirea specifică (ex: acid citric). Astfel, ca exemplu: acidifiant – E 330 sau Acidifiant – acid citric; potenţator de aromă: E621 sau potenţator de aromă: glutamat de sodiu.

ANPC a explicat, în noiembrie 2022, că lista aditivilor se regăseşte în Regulamentul (CE) nr.1333/2008 privind aditivii alimentari.

Daniel Mischie, preşedintele Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România a declarat la TVR INFO că o parte dintre prevederi erau prevăzute și până acum, dar se respectau în măsură mai mică.

Ceea ce inflamează industria este ca meniul va fi foarte voluminos, cu o cantitate foarte mare de informație, industria Horeca nu vrea să ascundă rețetele sau anumite ingrediente. Dar cred că acei clienți care vor să fie informați foarte bine, care au probleme, alergii, cred că se puteau informa printr-un meniu detaliat, complet conform ANPC, găsit într-un QR Cod sau intr-unul printat pentru cei care nu au smart phone.

Daniel Mischie este de părere ca acesastă prevedere vine într-un moment în care industria Horeca nu va putea face față la așa ceva. E nevoie, pentru companiile mari, sisteme informatice – ele au fost adaptate , dar pentru restaurantele mici, în cazul în care o unitate aparține unei persoane este greu de implementat acest lucru, este de părere Daniel Mischie.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite