Medicul de origine română Sergiu Paşca, profesor la Stanford, desemnat cercetătorul anului 2021 în domeniul schizofreniei

Medicul de origine română Sergiu Paşca, profesor asociat la Departamentul de Psihiatrie şi Ştiinţe Comportamentale de la Universitatea Stanford, a fost desemnat cercetătorul anului 2021 de Societatea internaţională de cercetare în domeniul schizofreniei (SIRS), anunță Agerpres.

15 Martie 2021, 22:02 (actualizat 15 Martie 2021, 22:08) Știrile TVR |
Sergiu Pașca

Acest premiu (Award in Basic Science) este acordat unui membru SIRS care a adus o contribuţie remarcabilă la cercetarea schizofreniei, şi anul acesta îi revine lui Sergiu Paşca, a declarat preşedinta SIRS Dame Til Wykes, citată de site-ul organizaţiei, la 13 martie.

Paşca a dezvoltat unele dintre primele modele de boală prin derivarea neuronilor din celulele pielii prelevate de la pacienţii cu tulburări de neurodezvoltare genetică. Laboratorul său a aplicat aceste modele pentru a obţine informaţii noi despre fiziologia umană, evoluţia şi mecanismele bolii şi a sprijinit cercetătorii din întreaga lume în învăţarea şi implementarea acestor tehnici, explică SIRS pe site-ul său.

Pentru activitatea lui, Sergiu Paşca a primit mai multe premii anii trecuţi. El a studiat medicina în România, înainte de a se muta în Statele Unite.

CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE