Măsuri pentru reducerea poluării la Madrid şi Barcelona. Comisia Europeană cere reducerea nivelului de dioxid de azot
Barcelona şi Madrid au primit un ultimatum din partea Comisiei Europene ca să reducă nivelul dioxidului de azot din aer, emis de traficul rutier. Măsurile aplicate la Madrid, care includ reducerea vitezei şi interzicerea periodică a maşinilor, în funcţie de numărul de înmatriculare, nu aduc rezultate de lungă durată.
Barcelona şi alte 39 de oraşe din zonă au decis să interzică maşinile mai vechi de 20 de ani, începând din 2019. Acestea vor mai avea acces în localităţi doar sâmbăta şi duminica, iar administraţia oferă ca soluţie principală transportul în comun.
Persoanele afectate de această interdicţie vor primi timp de 3 ani transport gratuit, dar autorităţile nu se oprsc aici. Vor să impună o taxă de acces în centrul oraşului prin care să finanţeze modernizarea transportului public.
Decizia nu este pe placul tuturor, pentru că puţini spanioli îşi permit acum să investească în maşini noi.
Administraţia catalană consideră că o maţină mai veche poluează cât 10 autoturisme şi speră să coboare nivelul poluării cu 30 la sută.
Măsurile asemănătoare ar putea fi aplicate în curând şi în zona capitalei Spaniei, care este pe punctul de a fi amendată de Comisia Europeană.
Şi regiunea Madrid se confruntă cu o poluare tot mai mare din cauza traficului rutier, dar aici nu se iau încă măsuri atât de drastice ca la Barcelona.