Măsuri antipoluare în Europa. Zone cu restricţii, taxe de acces şi facilităţi pentru cei care nu poluează

15 august 2019, 20:22

Londra, unul dintre cele mai poluate orașe din lume, a fost prima capitală europeană care a limitat accesul în zona de centru, încă din 2003. 12,5 euro pe zi îi costă pe șoferii care vor să circule pe acolo cu o mașină la standardele de mediu. Dacă nu le îndeplinește, taxa se dublează.

Taxe de acces în zone restricționate plătesc și șoferii din Milano, Olso, Stockholm sau Valetta, capitala Maltei.

Și francezii trebuie să fie atenți la ce conduc și pe unde.

În paralel, municipalitățile franceze extind permanent zonele verzi fără mașini sau cu trafic limitat, oferă facilități fiscale pentru cei care renunţă la mașinile poluante, sau transport public gratuit.

Măsuri de stimulare a cetățenilor pentru a reduce poluarea au fost luate și în Spania, la nivelul primăriilor.

La Berlin există o zonă verde unde au voie doar mașinile puțin poluante și recent s-a votat interzicerea, de anul viitor, a autovehiculelor pe motorină.

Și Atena vrea să interzică mașinile diesel din 2025 și are deja, de 7 ani, zone verzi unde nu au acces mașinile sub euro 5.

Iar la Budapesta sunt desemnate 26 de zone protejate cu diverse restricții, iar în cazul unei alerte de poluare sunt interzise pe străzi toate mașinile sub euro 4, iar proprietarii beneficiază de transport public gratuit.

 

 

 

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite