Masa în oraș, o afacere tot mai profitabilă
La ora prânzului, terasele din Centrul Vechi din Bucureşti incep sa se aglomereze. Decât să-şi petreacă dimineaţa gătind, tot mai mulţi oameni preferă să mânânce la terasă, chiar dacă asta înseamnă o cheltuială mai mare
Nici restaurantele şi terasele din Braşov nu duc lipsă de clienţi. Şi nu sunt doar turişti.
2016 a fost un an foarte bun pentru industria ospitalităţii, cu o creştere de 15-20% şi a rămas pe creştere. În primele cinci luni din 2017 s-au mai înfiinţat 3.200 de hoteluri si restaurante, cu 25% mai multe ca anul trecut.
Clujenii ies şi ei la masă în oraş mai ales la sfârşit de săptămână. Şi caută meniuri cât mai variate.
În Europa, anul trecut au fost cheltuiţi aproape 800 de miliarde de euro la restaurante, cafenele şi terase, iar de la an la an suma creşte cu circa 5%. Deşi Spania, Marea Britanie şi Italia sunt cele mai mari pieţe, afacerile cele mai dinamice sunt in Turcia, România şi Bulgaria.