Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO JURNALUL TVR

Mai multe ONG-uri condamnă campania "Urăşte!". Cum răspunde firma care a avut ideea

Mai multe organizaţii cer oprirea difuzării unei reclame la un supliment alimentar care ar îmbunătăţi funcţiile cerebrale, informează Jurnalul TVR. Ele arată că mesajul "Urăşte" din clipuri şi de pe site-ul care promovează produsul este discriminatoriu.

 

11 Octombrie 2012, 14:39 (actualizat 11 Octombrie 2012, 19:44) | Jurnalul TVR |
Campanie cu mesaj greşit pentru un supliment alimentar
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
Campanie cu mesaj greşit pentru un supliment alimentar
ACTUALIZARE 19.41: Compania Secom - care a iniţiat campania "Urăşte!", criticată de organizaţiile neguvernamentale - precizează joi, într-un comunicat de presă, că intenţiile sale au fost departe de acuzaţiile care i-au fost aduse, campania nefiind conturată în jurul ideii "îmi urăsc copilul pentru că are autism".

Secom precizează că intenţiile au fost şi sunt departe de acuzaţiile care i-au fost adresate, reprezentanţii companiei considerând "incredibil" faptul că cineva îi poate acuza de discriminare faţă de cei bolnavi.

"Campania, de la bun început, a fost gândită ca o campanie neconvenţională ce a vizat doi paşi, fiind bazată pe o antiteză între ură şi iubire. Demersul nostru a început invers, tocmai pentru a mobiliza oamenii şi a stârni reacţii. Cu toate acestea, ideea campaniei nu este în niciun caz conturată în jurul mesajului ?îmi urăsc copilul pentru că are autism?. Sunt cuvinte scoase din context, pe care cei de la Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabiliăţi le-au asociat nepotrivit, deformând mesajul. În niciun caz nu am dorit să instigăm la ură, dimpotrivă! Mesajul nostru vorbeşte onest despre toate momentele acelea dureroase în care familiile celor bolnavi se regăsesc. Sunt momentele în care ei urăsc boala, nu bolnavul. Gândul din spate este unul cât se poate de curat şi de real", se arată în comunicatul transmis, joi, agenţiei MEDIAFAX.

Reprezentanţii companiei mai precizează că a doua etapă a campaniei este bazată tocmai pe iubire, pe puterea de a continua lupta, indiferent de cât de greu este în acele momente disperate.

"În continuare, vă cerem un pic de răbdare, pentru că a doua parte a campaniei, care va fi implementată în foarte scurt timp, are un mesaj pozitiv şi cât se poate de clar, adresat societăţii civile în întregime", se mai arată în comunicat.

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD) a sesizat Parchetul cu privire la o campanie pentru un produs farmaceutic în care se face referire la copiii cu autism şi care are mesajul "Urăşte!".

Paul Dărăban are un băieţel care suferă de autism şi s-a revoltat după ce a văzut spotul.

"Suntem foarte indignaţi de această tentativă de reclamă care, noi considerăm, că instigă practic la discriminare şi la ură. Campania spune în felul următor: "Urăşte-ţi băieţelul!" Ce poate să fie în regulă la acest mesaj?", declară Paul Dărăban, preşedintele Asociaţiei Autism din Baia Mare.

Amărăciune, dar şi mânie. Asta au simţit părinţii loviţi acum şi de campania publicitară.

"Bineînţeles, am avut o reacţie de şoc, într-o primă fază. Nu mi se pare absolut deloc, deloc uman să transmiţi un asemnea mesaj unor familii deja greu încercate, care fac faţă cu greu unei asemena situaţii. Cu atât mai mult, să presupui că un părinte care are un copil ce suferă de o afecţiune atât de complicată şi de greu de acceptat, să acuzi familiile că ar putea să nutreacă asemenea sentimente faţă de copii.", declară Mirela Prună, preşedintele Asociaţiei Autism Transilvania.

Compania care a lansat campania explică, într-un comunicat, că mesajul său nu a fost înţeles corect.

Spotul nu îndeamnă la ură, arată aceasta, ci la atitudine împotriva bolii. Şi în timp ce organizaţiile cereau oprirea spotului de la difuzare, compania a lansat a doua parte a campaniei.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 14°C 11°C
IASI 7°C 8°C
CLUJ 8°C 7°C
CONSTANTA 11°C 8°C
CRAIOVA 13°C 13°C
BRASOV 8°C 7°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 27 Martie 2019, 03:19
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 26-03-2019
Deschidere: 7954.29
Maxim: 8057.86
Mimim: 7951.24
Variatie: 1.13%
BRD
12.82
2.37%
TLV
2.10
1.45%
FP
0.90
1.12%
SNG
32.20
0.94%
EL
10.56
0.76%
SNP
0.36
0.56%
TGN
334.50
2.12%
SIF3
0.25
0.6%
SNN
9.71
0.31%
M
26.20
0.38%
ARHIVĂ ȘTIRI