Magazinul viitorului. La Seattle s-a deschis primul magazin fără case de marcat, cu personal minimal

23 ianuarie 2018, 14:12

Primul magazin bazat aproape integral pe tehnologie de ultima oră s-a deschis în Seattle, unde compania are sediul central. La intrare au fost montate sisteme de acces similare celor de la metrou. Aici, clientul îşi scanează contul de Amazon cu ajutorul telefonului inteligent şi apoi cumpără ce doreşte.

În interior există un sistem complex format din camere de supraveghere, senzori şi dispozitive inteligente care urmăresc ce produse se ridică din raft şi se pun în coş. Dacă un produs este pus înapoi pe raft, sistemul şterge preţul din lista digitală de cumpărături a respectivului client.

Banii pentru produsele achiziţionate se extrag automat din contul clientului. Sistemul are şi mici probleme. Spre exemplu, aparatele pot înregistra erori dacă produsele sunt mutate de pe un raft pe altul de copii. În magazin există şi câţiva angajaţi. La raionul de băuturi alcoolice, unde se verifică vârsta clienţilor şi la raionul unde sunt pregătite produsele fresh.

Curiozitatea a fost atât de mare încât s-a format o coadă nu la casele de marcat, ci afară, la intrarea în magazinul inteligent. Conceptul a fost anunţat ca atare în decembrie 2016 şi a fost testat cu angajaţi ai gigantului american.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite