Inaugurate cu mare fast toamna trecută, magazinele agroalimentare de stat au fost închise sau sunt pe punctul de a se închide. Au costat zeci de mii de euro și ar trebuit să fie o soluție pentru ca micii producători să-și poată vinde marfa proaspată. Agricultorii spun că proiectul nu a funcționat pentru că a fost gestionat prost.
Sunt imagini surprinse anul trecut, în octombrie, când a fost inaugurat un magazin de stat în Capitală. Era al Casei de Comerț Unirea, societate a cărui acționar este Ministerul Agriculturii.
Acest magazin agroalimentar din centrul Bucureștiului, de la Piața Universității, a costat aproximativ 60.000 de euro. A funcționat doar câteva luni. Acum este închis.
Un alt magazin de stat, inaugurat tot acum un an, este în Sibiu. A fost deschis pentru a vinde brânză de la ciobanii din zonă, dar în ultima perioadă a avut probleme de aprovizionare.
Peste 5 zile și acest magazin va fi închis.
Ministrul Agriculturii spune că s-au găsit nereguli la societatea de stat care administrează aceste magazine și că activitatea nu era rentabilă.
Proiectul ar fi devenit rentabil dacă se deschidea întreaga rețea de 80 de magazine și nu doar două, câte au fost până la urmă, susține fostul director al Casei de Comerț Unirea.
Producătorii agricoli sunt nemulțumiți de modul în care a fost gestionat proiectul.
Lipsa spațiilor de desfacere pentru produsele românești rămâne una dintre cele mai mari probleme ale micilor producători agricoli.