Mașini de colecție, expuse la București

9 noiembrie 2020, 14:54

Destinată nomenclaturii și produsă în număr limitat în 1982, Dacia 2000 nu a ajuns să fie condusă de orcine. Avea de pe atunci cutie automată de viteze, geamuri electrice și pilot automat.

Nu îi lipsea nici aerul condiționat și a fost utilizată de Nicolae și Elena Ceaușescu pentru vizitele de lucru. Putea atinge o viteză maximă de 177 km/h.

Pentru cei pasionați de detalii am aflat că pe una dintre porteiere a rămas „dovada” ghiarelor câinelui celor doi.

Avea microfoane, girofar și facea lumea să înghețe când apărea.

Miliția de pe atunci folosea o mașină Dacia 1310 fabricată între 1979 și 1984. (ilustr cu masina politiei 1,13 – 2.50)

Iar pentru cei fără frâne, exista taximetrul, respectiv Dacia 1300. Mai este expus un Oltcit special din 1986, versiunea pentru oraș, mic și economic, câștigător cu locul III la Concursul de eleganță din Sinaia.

Printre mașinile vedată este și un ARO M461 C, model 1974, fabricat la Câmpulung, o reproducere de autospecială pompieri.

Săftica este o Dacie 1100 din 1971. Este un model atipic, iar posesorul este tare mândru de ea.

Tot din alte vremuri mai este și Dacia 1410 Sport.

Iar în colecția de mașini s-a strecurat și prima motoretă de larg consum produsă în România, „Carpați”, cu un motor în doi timpi.

Sursa de inspirație în realizarea ei a fost motoreta germană Simson SR 2. Inconfundabile și unice, mașinile de altădată pot fi admirate până pe 22 noiembrie.

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite