LUMEA AZI „Cheddar Man” – Cercetătorii au făcut profilul strămoșului britanicilor

2 martie 2018, 22:02

Scheletul studiat a fost găsit în 1903 în Cheile Cheddar, dar abia acum tehnologia a permis studierea genomului său.

Datele obținute i-au ajutat pe cercetătorii de la Universitatea din Londra să reconstituie chipul celui pe care presa de specialitate l-a numit „Cheddar Man”.

„Datorită condiţiilor din grotă, ADN-ul lui Cheddar Man s-a conservat foarte bine, aşa că am putut să obţinem informaţia genetică despre el şi, pe baza acesteia, ne-am făcut o imagine despre strămoşii britanicilor care au venit pe teritoriul britanic, probabil din est”, subliniază paleontologul Tom Booth.

„Comparând datele genetice ale europeanului de azi cu cele ale lui Cheddar Man, ne-am putut da seama cam cum arată”, subliniază Booth.

Se crede că pielea umanoizilor care trăiau în regiunile nordice s-a decolorat în timp pentru a absorbi mai bine lumina soarelui, necesară producerii vitaminei D în organism.

Cheddar Man are profilul genetic al altor indivizi din Mezolitic găsiți pe teritoriul Spaniei, Ungariei și Luxemburgului.

Cele mai citite pe aceeași temă