Lucrările la podul peste Dunăre, care va face legătura între județele Galați, Brăila și Tulcea, în etapa finală de execuție

11 martie 2023, 19:22

Pe podul de la Brăila, constructorii toarnă abia acum ultimul strat de hidroizolație, deși șoferii ar fi trebuit deja să circule pe aici.

Se lucrează și la drumul de legătură cu Măcin, primul pe care autoritățile vor să-l deschidă în câteva luni.

Alina Salanți, corespondent TVR:La ultima vizită în această zonă, ministrul Transporturilor anunța că pe podul de la Brăila s-ar putea circula la sfârșitul lunii mai sau începutul lunii iunie. Reprezentanții ministerului susțin că în cel mult 10 zile se va pune și primul strat de asfalt pe cei 2 km cât are podul.

Depinde foarte mult de cât de capricioasă va fi primăvara, pentru că suntem la o fază finală a execuţiei lucrărilor şi orice variaţie mai mare de temperatură spre negativ sau orice grad mai mare de umiditate ne poate încurca şi nu vrem să riscăm calitatea lucrărilor pentru o lună în plus sau în minus. (…) Acum suntem la un nivel de execuţie undeva la 91-92% în ceea ce priveşte podul principal şi prima etapă a drumurilor de legătură„, spune Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Odată deschis, podul de la Brăila va crește viteza călătoriilor între nord-vestul României și Marea Neagră. Până atunci, traversarea Dunării cu bacul rămâne în continuare singura legătură dintre Brăila și Galați cu județul Tulcea.

Șoferii care trec acum pe acolo cred că podul nu va fi gata nici în această vară.

Construcția podului peste Dunăre de la Brăila a început în 2019, după ce contractul a fost câștigat de două firme din Japonia și Italia. Ar fi trebuit să fie gata 2 ani mai târziu. Însă constructorul italian a câștigat în instanță prelungirea contractului până în septembrie 2022. Lucrările nu au fost gata nici atunci și nici la sfârșitul anului trecut, așa cum i se promisese Ministerului Transporturilor.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor:CNAIR-ul nu iartă pe poveștile legate de întârzieri și se vor aplica, așa cum prevede contractul, penalizări, pentru că sunt mult în afara termenelor asumate.

Podul peste Dunăre de la Brăila va fi cel mai lung din România și al treilea din Europa.

Conform contractului, construcția prevăzută cu 4 benzi de circulație și piste pentru bicicliști și pietoni ar trebui să reziste 100 de ani.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă