Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Lucrările la podul de la Grădiștea ar putea începe în toamna anului viitor

Bani cheltuiți pe studii de fezabilitate care au expirat și trenuri deviate pe rute ocolitoare de peste 100 de kilometri care rămân fără călători. Se întamplă pe linia București – Giurgiu, pentru că podul de la Grădiștea, distrus de inundațiile din 2005 nu a fost reparat nici până în prezent. În timp ce ultima licitație a CFR pentru refacerea edificiului a fost anulată, sindicaliștii din calea ferată suspectează că la mijloc sunt alte interese pentru încurajarea transportului rutier.

07 Decembrie 2019, 19:38 |
Podul care înghite milioane de lei
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

În lipsa podului de la Grădiștea, trenurile de călători și de marfă sunt nevoite să facă un ocol de peste 100 de kilometri pe la Videle.

Primul studiu de fezabilitate a fost realizat în perioada 2007-2008. A fost actualizat în 2011 și a expirat pentru că nu au fost alocați bani și pentru începerea lucrărilor. Al doilea studiu a fost gata la începutul verii. Dar reconstrucția podului nu a început pentru că s-a blocat în proceduri birocratice.

"La licitaţia publică lansată de companie în luna august, niciun ofertat din cei nouă înscrişi la licitaţie nu a depus ofertă, procedura fiind anulată automat de sistemul electronic de achiziţii", se arată într-un răspuns al CFR SA, remis la solicitarea Ştirilor TVR.

CFR trebuie acum să reia licitația. Dacă totul decurge conform planului, compania estimează că lucrările la podul de la Grădiștea și la modernizarea liniei de cale ferată București-Giurgiu vor începe în toamna anului viitor și vor fi gata în vara lui 2022.

Podul prăbușit de la Grădiștea perturbă și traficul feroviar internațional. Linia care leagă Capitala de orașul port-Giurgiu și de frontiera cu Bulgaria este parte a Coridorului 9 feroviar pan-european. Coridorul leagă Grecia și Bulgaria de țările baltice.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 9°C 7°C
IASI 6°C 7°C
CLUJ 4°C 3°C
CONSTANTA 10°C 8°C
CRAIOVA 10°C 8°C
BRASOV 4°C 2°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 28 Ianuarie 2020, 22:43
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 28-01-2020
Deschidere: 10105.37
Maxim: 10132.54
Mimim: 10066.52
Variatie: -0.14%
VNC
0.16
7.14%
TLV
2.62
0%
FP
1.30
0.38%
BRD
16.16
0.38%
SNG
36.90
0%
SNP
0.43
1.26%
SIF5
2.72
0.37%
WINE
23.20
0%
SIF3
0.45
0.9%
TGN
330.50
0%
ARHIVĂ ȘTIRI