Mai sunt patru luni până la Campionatul European de Fotbal şi sunt încă în lucru multe dintre angajamentele luate de România.
Realizarea liniei de cale ferată de la Gara de Nord la Otopeni e în continuare blocată în justiție, pe o porțiune, iar la aeroportul Băneasa abia de o săptămână au început lucrările.
Reprezentanţii Ministerului Transporturilor dau asigurări că lucrările vor fi gata la timp.
În schimb, în privinţa liniei de cale ferată care trebuie să lege Aeroportul Otopeni de Gara de Nord, decizia ţine de instanţă. Cu toate acestea, cei de la CFR spun că lucrările vor fi terminate, chiar dacă au fost realizate doar în proporţie de 35%, în condiţiile în care au început în mai, anul trecut.
Reprezentanţii Guvernului spun că dacă nu se va realiza această linie de cale ferată, se iau în calcul alte soluţii, cum ar fi autobuzele şi asta pentru că nu este o obligaţie a UEFA realizarea acestei linii de cale ferată. Obligaţia ar fi să le permitem suporterilor să ajungă de la aeroport în oraş.
În ceea ce priveşte stadioanele, doar două vor fi gata până în iunie. Stadionul Steaua este gata în proporţie de 75%. În luna februarie va fi montat acoperişul, iar în martie în martie încep lucrările la gazon, la fel ca la arena de la Arcul de Triumf. Stadionul din Giuleşti va fi gata abia la toamnă, iar Dinamo are din nou probleme în justiţie şi nu se pune problema să se facă acest stadion.
Gheorghe Popescu, consilierul onorific al premierului în această chestiune şi ministrul Tineretului şi Sportului spuneau că, deşi avem aceste întârzieri, ele nu sunt obligaţii ale României faţă de UEFA. Obligaţiile au fost îndeplinite, a stabilit o echipă a forului continental care a fost prezentă luna aceasta la Bucureşti.