Lipsa de somn poate fi vindecată călătorind. “Turismul pentru dormit” este tot mai căutat

Lipsa de somn poate fi vindecată călătorind
Lipsa de somn poate fi vindecată călătorind
16 noiembrie 2022, 16:11

În ultimele luni, mai multe hoteluri au creat spații de dormit care îmbunătățesc somnul. Zedwell este primul hotel londonez centrat pe somn, care dispune de camere dotate cu un sistem inovator de izolare fonică și s-a deschis la începutul anului 2020.

Deci, de ce a devenit brusc somnul un subiect atât de important pentru industria turismului?

Dr. Rebecca Robbins, cercetător în domeniul somnului și coautor al cărții „Sleep for Success!”, crede că această schimbare a fost așteptată de mult timp, în special în ceea ce privește hotelurile.

Călătoriile sunt asociate deseori cu lacune în programul de somn „cu mesele decadente, prelungirea orelor de culcare, cu atracțiile și cu lucrurile pe care le faci în timp ce călătorești, cu adevărat aproape în detrimentul somnului. Acum, cred că a avut loc pur și simplu o schimbare seismică uriașă în conștientizarea noastră colectivă și în prioritizarea bunăstării”, ne spune aceasta. Dacă în trecut industria hotelieră se concentra înspre cum să anime turiștii, acum se pune accentul pe liniște, confort și un mediu propice pentru relaxare.

Pandemia pare să fi jucat un rol imens în acest sens. Un studiu publicat în Journal of Clinical Sleep Medicine a constatat că 40% dintre cei peste 2.500 de adulți care au participat, au raportat o reducere a calității somnului de la începutul pandemiei.

„A existat o atenție sporită asupra somnului în era Covid-19 și, probabil, pentru că atât de mulți oameni s-au luptat cu lipsa acestuia„, spune Dr. Robbins.

Malminder Gill, hipnoterapeut, meditator și antrenor holistic a observat, de asemenea, o schimbare de atitudine față de somn – „Totul pare să se îndrepte spre longevitate și cred că asta a alimentat lucrurile”, a declarat Gill pentru CNN Travel.

Dar ce probleme în organism poate cauza, însă, lipsa somnului?

Orele puține de somn conduc la anxietate, depresie, dispoziție scăzută, schimbări de dispoziție și oboseală. Cu acestea în minte, Malminder Gill a încheiat un parteneriat cu Cadogan, un hotel Belmond din Londra, pentru a crea un serviciu special destinat oaspeților cu probleme de somn, numit Sleep Concierge. Serviciul include o înregistrare de meditație care induce somnul, un meniu de perne cu opțiuni care se adresează oaspeților care preferă să doarmă pe spate sau pe o parte, opțiunea unei pături cu greutăți, un ceai de culcare dezvoltat special pentru acest serviciu și un parfum pentru perne.

„Lucruri diferite funcționează pentru oameni diferiți în diferite etape ale vieții lor”, spune Gill despre multitudinea de elemente oferite în cadrul serviciului. „Am încercat să punem toate șansele în favoarea noastră. Dacă combinăm toate aceste lucruri, aș spune că există o șansă mai mare de a avea un somn de o mai bună calitate. Dar nu cred că există o soluție unică pentru toți”, a explicat el.

Dar pot experiențele de călătorie pe termen scurt, axate pe somn, să aibă un impact pe termen lung asupra somnului general al unei persoane?

Potrivit Dr. Robbins, experiențele de călătorie centrate pe „strategii de somn sănătos” care au ca scop să le ofere oaspeților instrumentele de care au nevoie pentru a-și îmbunătăți somnul pot fi extrem de benefice, cu condiția ca un expert medical sau științific să fie implicat într-un fel pentru a ajuta la determinarea dacă nu cumva este vorba de altceva.

De asemenea, aceasta explică cauzele multiple pentru care oamenii suferă de o lipsă acută de somn. Astfel, tulburarea de somn netratată, apneea din timpul somnului, sindromul picioarelor neliniștite sau insomnia reprezintă toate probleme care nu se vindecă prin turismul de dormit. Este important, spune ea, ca administratorii de hoteluri și profesioniștii din domeniul medical să colaboreze pentru a putea trata problema de la rădăcină.

Mandarin Oriental, Geneva a făcut un pas mai departe, colaborând cu CENAS, o clinică medicală privată de somn din Elveția, pentru a organiza un program de trei zile care studiază tiparele de somn ale oaspeților pentru a identifica eventualele tulburări de somn. Deși majoritatea unităților și experiențelor axate pe somn tind să se încadreze în sectorul călătoriilor de lux, Dr. Robbins consideră că toate hotelurile și stațiunile ar trebui să facă din acest aspect o prioritate.

„Există modalități de a face acest lucru semnificativ pentru fiecare nivel”, adaugă ea, și „nu costă deloc mult să lași o pereche de dopuri de urechi lângă noptiera de noapte. Noțiunea de călătorie care te întinerește și îți permite să te întorci acasă odihnit și refăcut este o propunere cu adevărat interesantă”, a continuat aceasta.

Deși acest gen de turism continuă să se dezvolte și să capete din ce în ce mai mult interes din partea oamenilor, încă nu au fost găsite toate metodele inovative care să vindece această lipsă de somn, prin intermediul turismului.

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă

Trei vești proaste despre vacanțele de anul acesta

România a pierdut un milion de turiști străini, în ultimii patru ani

15 martie, Ziua Mondială a Somnului