Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Linia ferată și metroul care leagă aeroportul de Capitală sunt încă la stadiul de proiecte, deși Euro 2020 bate la ușă

Au mai rămas doar doi ani până când România va găzdui meciurile de fotbal în cadrul Euro 2020. Dar Bucureștiul stă bine la infrastructură doar pe hârtie. În timp ce autoritățile promit că zecile de mii de suporteri vor călători cu trenul și metroul până la aeroport, pentru moment, lucrările au rămas doar la stadiul de proiecte. Și studii de fezabiliate care vor fi, din nou, refăcute.

19 Ianuarie 2018, 20:31 (actualizat 19 Ianuarie 2018, 20:40) |
Campionii lucrărilor întârziate
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Trenurile care circulă de la Gara de Nord către aeroport sunt aproape goale. Opt curse, dus-întors, pe zi.

Călătoria durează doar o jumătate de oră, un drum monoton. Nu există Internet, nu prea ai cu cine să schimbi o vorbă, peisajul este deprimant. Puținii pasageri află de la noi că au urcat, de fapt, într-un tren care merge la Slobozia. Și nu îi duce la aeroport.

Când trebuie să coboare din tren, călătorii nici măcar nu vad aeroportul.

Călătorii evită aceste trenuri pentru că îi lasă în câmp, la 3 kilometri distanță de aeroport.

Un microbuz al CFR îi duce pe călători la terminal. Încă 20 de minute pe drum. Cei trei kilometri de cale ferată care lipsesc pentru a avea linie directă între Gara de Nord şi aeroportul Henri Coandă sunt la stadiul de proiect de ani buni. CFR Infrastructură dă asigurări că linia va fi gata până la începerea EURO 2020. Dar, în primul rând, trebuie refăcut studiul de fezabilitate.

Calea ferată este soluţia ieftină de legătură între Otopeni și Gara de Nord. Chiar dacă anul trecut nici 6000 de călători nu au folosit trenul pana la aeroport: adică doi pasageri, în medie, pe cursă. Varianta mai scumpă este o linie de metrou. O investiție de peste 1,3 miliarde de euro.

Noua magistrală are, deocamdată, doar un nume, M6. Și un proiect. Va fi finanțată cu fonduri europene. Autoritățile promit că va fi gata până în 2020.

Tronsonul va avea o lungime de 14,2 km și 12 stații. Japonezii au anunțat deja că sunt interesați de proiect.

Cu trenul sau cu metroul, suporterii care vor veni la meciurile Euro peste doi ani trebuie să ajungă rapid și în siguranță la stadioane. Acum, doar taxiurile, scumpe, și o line de autobuz leagă aeroportul de centrul Capitalei.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 33°C 33°C
IASI 31°C 31°C
CLUJ 31°C 30°C
CONSTANTA 29°C 28°C
CRAIOVA 33°C 31°C
BRASOV 29°C 29°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 22 August 2018, 06:19
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 21-08-2018
Deschidere: 8234.8
Maxim: 8238.96
Mimim: 8188.68
Variatie: -0.28%
SNP
0.33
0.15%
BRD
14.08
0.7%
TLV
2.35
0%
SNG
32.50
0%
SNN
7.23
2.04%
TEL
23.50
1.26%
TGN
352.50
0.14%
SIF5
2.19
0.92%
EL
10.30
0.96%
SIF4
0.75
0.8%
ARHIVĂ ȘTIRI