Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Linia de tren "fantomă" spre Otopeni. Construcția căii ferate pentru Euro 2020, fără bani în bugetul 2019

'Euro 2020' bate la uşă. Dar linia de tren care să asigure legatura Capitalei cu Aeroportul Internaţional 'Henri Coandă' încă e departe de a fi gata. Deşi investiţia este o obligaţie asumată faţă de UEFA, în proiectul de buget nu sunt bani pentru lucrări. Cu toate acestea, s-au găsit bani pentru refacerea studiului de fezabilitate şi pentru contracte de supervizare a lucrărilor.

08 Februarie 2019, 22:06 (actualizat 08 Februarie 2019, 22:21) |
Linia de tren fantomă spre aeroport
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Linia de tren, lungă de aproape trei kilometri, ar urma să fie construită pe un câmp și va avea un viaduct peste Drumul Național 1. Dar pentru această investiție nu sunt bani în proiectul de buget al Ministerului Transporturilor. Au fost alocați, în schimb, peste 300.000 de euro pentru refacerea unui studiu de fezabilitate din 2008.

Construcția liniei de tren care ar urma să lege Gara de Nord din București de Aeroportul Internațional Henri Coandă a rămas la stadiul de proiect de peste un deceniu. Lucrarea trebuie să fie gata până anul viitor, când Capitala va găzdui meciuri de fotbal la Euro 2020.

Contactați de Știrile TVR, reprezentații "CFR Infrastructură" au precizat că indicatorii tehnico-economici ai investiției sunt în procedură de avizare la Guvern.

Între timp, compania a pregătit două contracte: unul pentru construcția liniei, de peste 100 de milioane de euro, și altul pentru supervizarea lucrărilor, de peste 1,5 milioane de euro.

Pentru moment, cine ia trenul de la Gara de Nord spre Aeroportul Otopeni trebuie să continue călătoria cu microbuzul. Punctul de oprire este la câțiva kilometri distanță, iar toată aventura durează aproape 40 de minute. Nici trenurile nu circulă din oră în oră. Din acest motiv, mulți pasageri iau autobuzul chiar de la Gară.

Punerea în circulație a unor trenuri, pentru a prelua zecile de mii de suporteri care vor sosi pe Aeroportul Otopeni, este doar una dintre condițiile asumate de România față de UEFA pentru Campionatul European de Fotbal.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 3°C 6°C
IASI 3°C 9°C
CLUJ 0°C 4°C
CONSTANTA -2°C 4°C
CRAIOVA 2°C 4°C
BRASOV -3°C 2°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 24 Februarie 2019, 08:10
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 22-02-2019
Deschidere: 7856.01
Maxim: 7881.87
Mimim: 7759.22
Variatie: -1.13%
TLV
1.91
2.39%
BRD
12.10
2.28%
SNG
31.60
1.56%
FP
0.89
0.22%
SIF1
2.20
0.46%
SNN
9.33
0.97%
TGN
341.00
0.58%
SIF3
0.25
1.4%
SNP
0.34
1.43%
SIF5
2.04
0.49%
ARHIVĂ ȘTIRI