Întârzierile privind dotarea Marinei române cu nave corvetă afectează mai puțin companiile participante și mai mult securitatea României și a întregii Europe. Asta spune directorul "Damen Galați", una dintre cele 3 firme aflate în competiție pentru contractul de 1,6 miliarde de euro. Armata ar fi trebuit să anunțe câștigătorul încă din toamna anului trecut, însă a amânat până acum de două ori.
Damen Galați este una dintre companiile care luptă pentru câștigarea contractului pentru construirea celor 4 corvete românești.
Fără un câștigător desemnat în urma licitației și după mai multe amânări, directorul companiei Damen susține că România ar putea avea de suferit.
În urmă cu 3 ani, guvernul tehnocrat a intenționat să construiască fără licitație la Galați cele 4 corvete în valoare de peste 1 miliard și jumătate de euro.
Dacă înțelegerea ar fi rămas în picioare, potrivit clauzelor contractuale, anul acesta Marina ar fi avut deja primul vas.
Anunțarea câștigătorului licitației pentru cele 4 corvete este întârziată de o plângere pe care Armata a făcut-o la Parchet, la începutul acestui an.
Deși MApN suspecteză încălcarea legii în cazul licitației, procurorii militari nu au deschis încă un dosar penal.
Contractul pentru corvete este foarte important pentru marina militară. De el este legată și modernizarea celor două fregate Regina Maria și Regele Ferdinand, nave pe care, în lipsa senzorilor și a rachetelor, analiștii din domeniu le descriu drept hoteluri plutitoare.