Licitațiile blocate ne lasă fără trenuri noi. Vechimea medie a parcului de locomotive și vagoane depășește 30 de ani

3 octombrie 2020, 17:34

Călătorii mai au de așteptat până când vor circula cu trenuri noi. Ultima licitație a Autorității pentru Reforma Feroviară care viza achiziția a 20 de trenuri Inter-Regio a fost anualată, a doua oară.

Licitația a fost anulată prima dată în august. Atunci, Curtea de Apel București a admis plângerea unei companii chineze care reclama că ar fi fost dezavantajată de un criteriu de selecție. Contractul are o valoare de cel puțin 300 de milioane de euro. Suma poate fi dublată dacă sunt cumpărate încă 20 de trenuri noi.

Și o altă licitație pentru achiziția a 40 de trenuri noi Regio este blocată în contestații. Bugetul poate fi majorat dacă vor fi cumpărate încă 40 de trenuri. Curtea de Apel București se va pronunța în octombrie. Contractul are o valoare de peste 350 de milioane de euro. Noile trenuri ce ar trebui achiziționate cu bani europeni sunt pentru CFR Călători și celelalte companii feroviare private.

În lipsa achiziției de trenuri noi, călătorii sunt nevoiți să circule cu aceleași vagoane vechi, multe dintre ele din perioada socialistă.

În România, vechimea medie a parcului de locomotive și vagoane depășește 30 de ani.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite