Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VORBEŞTE LIBER

Lanţul slăbiciunilor în construcţia autostrăzilor. "Nu ştim să lucrăm pe proiecte, în schimb ştim să furăm din proiecte"

De ce nu reuşim să construim legături rapide între marile oraşe? Cât costă 1.000 de kilometri de autostradă? Ce legătură este între această incapacitate de organizare a infrastructurii rutiere şi numărul cel mai mare de accidente din Europa? La aceste probleme de care se lovesc toţi românii au încercat să găsească soluţii în cadrul emisiunii "Vorbeşte liber" senatorul PSD Sorin Bota, Augustin Hagiu, fost preşedinte al Federaţiei Operatorilor Români de Transport, şi jurnalistul Doru Cireaşă. Moderator: Claudiu Lucaci.

27 Octombrie 2015, 21:14 (actualizat 27 Octombrie 2015, 22:49) |
Vorbește liber - Autostrăzi doar cu numele
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Mii de kilometri de drumuri judeţene sunt încă de pământ. Mai bine de jumătate din şoselele din România au durata de viaţă depăşită şi trebuie să intre urgent în reabilitare.

Mai grav este că până şi drumuri modernizate rămân în continuare vulnerabile, pentru că nu se poate circula în condiţii sigure.

Avem destule exemple. Cel mai recent: autostrada Sibiu-Orăştie.

"Strict legat de infrastructură, dacă constatăm după 25 de ani că nu suntem acolo unde ne-am dorit, înseamnă că problemele nu au căpătat soluţii pe măsura aşteptărilor. Noi nu ştim să lucrăm pe proiecte. Deci ţara asta ştie foarte puţin să lucreze pe proiecte", este de părere Augustin Hagiu.

"Un proiect înseamnă să stabileşti clar că în 10 ani de zile vei avea un coridor, un culoar, un coridor complet de la est la vest, să te mai duci să mai şi declari asta într-un tratat cu Uniunea Europeană, să-ţi asumi un coridor de tip coridorul IV şi să spui îl fac în următoarele etape", explică Hagiu. Următorul pas este găsirea surselor de finanţare, cu precizarea celui responsabil. La acest moment apar principalele probleme.

"Noi nu ştim să lucrăm pe proiecte, în schimb ştim să furăm din proiecte, asta este măreţia faptelor", subliniază Augustin Hagiu.

Jurnalistul Doru Cireaşă este de părere că şi mulţimea proiectelor haotice a agravat situaţia. "Nu avem 3-4 proiecte majore - o autostradă de la Moldova spre vest, o autostradă de la Constanţa spre graniţa cu Ungaria şi, eu ştiu, încă unul-două proiecte - şi o autostradă pe Valea Prahovei, spre exemplu - să avem 3 proiecte pe care să le urmărim. Începem pe mijlocul ţării, după aceea continuăm pe la graniţă...".

România a reuşit să dea în folosinţă anul trecut aproape 50 de kilometri de autostradă, din proiecte cu finanţare europeană.  Potrivit datelor strânse de cursdeguvernare.ro,  în ultimii 7 ani s-au construit din fonduri structurale sau de preaderare 293 de kilometri de autostradă.  Am cheltuit până la finalul lui 2013 peste 1,4 miliarde de euro, bani puşi la dispoziţia României prin  Programul Operaţional de Transport. Puţin, dacă ne gândim la mărimea teritoriului României şi ne comparăm cu vecinii noştri.

Înregistrarea integrală a emisiunii AICI

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 30°C 32°C
IASI 31°C 33°C
CLUJ 30°C 29°C
CONSTANTA 28°C 28°C
CRAIOVA 29°C 30°C
BRASOV 27°C 28°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 19 Iunie 2019, 10:34
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 19-06-2019
Deschidere: 8525.82
Maxim: 8582.94
Mimim: 8525.82
Variatie: 0.57%
BRD
12.06
0.17%
TLV
2.29
0.22%
FP
1.01
0.5%
CEON
0.36
1.37%
TVBETETF
11.40
0.87%
SIF5
2.10
0.47%
ROCE
0.12
0%
ATB
0.49
0%
SNP
0.39
0.51%
SIF1
2.17
2.26%
ARHIVĂ ȘTIRI