La un pas de dezastru în gara din Sighișoara: Mecanicul unui tren plin cu motorină a adormit și a intrat pe o linie pe care venea o altă garnitură, încărcată cu îngrășăminte chimice

10 iunie 2023, 19:58

Din primele date, mecanicul, angajat al companiei feroviare private GFR, ar fi adormit în gara din Sighișoara și a depășit semnalul roșu care interzicea ieșirea din stație. Trenul încărcat cu motorină a ajuns astfel pe linia pe care se deplasa o altă garnitură a operatorului privat, încărcată cu îngrășăminte chimice.

Norocul a făcut ca mecanicul acesteia din urmă să vadă cum garnitura GFR vine spre el. A frânat violent și a evitat un impact devastator.

Mai grav, mecanicul care era să provoace tragedia a fost lăsat să manevreze trenul înapoi, o procedură destul de complicată.

Bărbatul nu a fost testat cu aparatul etilotest.

Autoritatea feroviară face o anchetă. Se pare că trenul GFR ar fi avut și sistemul de protecție decuplat. Acesta nu ar fi permis locomotivei să depășească semnalul roșu de interdicție.

Laurenţiu Dumitru, director general AGIFER:A existat undeva dimineaţă devreme acest incident, am aflat foarte târziu, când nu mai erau trenurile acolo. (…) Faptul că s-a făcut atât de târziu avizarea este o problemă şi, evident, riscul major care a existat. Ulterior, ne-am deplasat la faţa locului şi am strâns primele informaţii de acolo din staţie, trenurile nu mai existau, nu mai existau mecanicii.

Explozia substanțelor combinate din cele două trenuri ar fi fost echivalentă cu o bombă de mare putere și, cel mai probabil, ar fi aruncat în aer întreaga gara.

Petru Bogdan, director Autoritatea de Siguranță Feroviară:Luni se vor efectua inspecţii de stat la cei doi operatori de transport feroviar şi implicit la staţia Sighişoara, iar după finalizarea investigării acestui incident feroviar ASFR, în limitele competenței, va lua măsurile necesare.

Trenul GFR circula pe ruta Dej-Sfântu Gheorghe, iar incidentul s-a produs joi dimineață, în jurul orei 05.00. Nici după 48 de ore CFR nu a făcut public incidentul.

Iulian Măntescu, lider de sindicat CFR: „Azi evităm. Mâine evităm eventuale catastrofe, dar în final ne vom trezi şi cu astfel de catastrofe uriaşe. Gândiţi-vă ce s-ar fi întâmplat ca mecanicul de la celălalt tren să nu fie atent, să nu observe că din gară iese un tren contra lui. ASFR-ul ar trebui controale pe teren şi, când constată că se lucrează cu instalaţiile de siguranţă izolate nejustificat, ar trebui să meargă cu sancţiuni dure.”

Un accident asemănător s-a petrecut acum 2 ani, la Fetești. Și atunci locomotiva avea sistemul de siguranță decuplat, iar mecanicul consumase băuturi alcoolice.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite