La 162 de ani de la Mica Unire, Muntenia și Moldova nu sunt legate prin infrastructură modernă de transport

24 ianuarie 2021, 21:25

DN 2 va mai rămâne ceva vreme principala șosea care leagă Muntenia de Moldova. Construcția primilor kilometri ai autostrăzii Ploiești-Pașcani ar urma să înceapă în cel mai bun caz anul acesta. Momentan, nimeni nu știe cu exactitate când va fi gata autostrada.

A7, Ploiești-Pașcani, va avea o lungime de aproximativ 320 de kilometri. Pentru toate cele patru loturi ale autostrăzii, proiectarea ar trebui să fie gata, anul acesta.

Ministrul Transporturilor a anunțat că spre sfârșitul primăverii va lansa licitația de execuție a lucrărilor pentru primul sector, între A 3 și Buzău.

Pentru modernizarea căii ferate care leagă București de Iași sunt în realizare cinci studii de fezabilitate, pentru toate loturile.

Lucrările ar urma să fie gata în 2026. După, călătoria cu trenul de la București la Iași ar să se reducă la cinci ore.

Lipsa investițiilor în infrastructura feroviară e unul dintre motivele pentru care sindicatele au protestat în Capitală.

Proteste au fost și la Iași, unde paricipanții au cerut realizarea autostrăzii A8, Ungheni- Iași -Târgu Mureș.

Oamenii spun că lipsa unei legături directe către vestul ţării condamnă Moldova la izolare şi subdezvoltare.

 

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite