Jumătate dintre elevii români au fost victime ale bullying-ului în şcoli, arată un studiu Salvaţi Copiii

18 octombrie 2022, 17:53

Elev în clasa a VII-a: Am trecut o dată sau de două ori prin aceste situaţii, am fost şi martor la mult mai multe. Pur şi simplu eram tachinat, se râdea de mine.

Situaţiile prin care a trecut acest elev de clasa a VII-a sau cele pe care le-a văzut l-au determinat să studieze problema bullying-ului şi să se implice pentru a diminua amploarea acestui fenomen.

Elev în clasa a VII-a: Am vrut să fac şcoala un loc mai bun pentru toată lumea. Să nu trebuiască să râdem unii de alţii pentru că n-avem să ne punem cei mai noi pantofi sau cele mai noi hanorace sau să ne placă aceeaşi muzică.

Elev în clasa a VII-a: Eu am fost norocos să nu fiu victima bullying-ului, dar se întâmplă. Cu îmbrăcămintea se fac remarci şi glume şi bullying. Suferă, toată lumea suferă, pentru că e trist să vezi cum eşti exclus dintr-un grup.

Ingrid, elevă a Şcolii Centrale, este voluntar în grupul antibullying din şcoala ei şi încearcă mereu să rezolve aceste situaţii care apar între elevi.

Ingrid Alecsiu, voluntar: Majoritatea situaţiilor de bullying se întâmplă chiar între prieteni, pentru că este o linie foarte fină între ironie, între mici glumiţe ale copiilor între ei şi agresiuni.

Datele celui mai recent studiu realizat de Salvaţi Copiii arată că aproape 50% dintre elevi au fost victime ale bullying-ului în şcoli.

Peste un sfert dintre elevi admit că s-au aflat în poziţia de autor al unor acțiuni de bullying. Iar opt din zece elevi au asistat la o situaţie de bullying în şcoală.

Aura Stănculescu, director general adjunct CMBRAE: Bullying-ul înseamnă intenție, repetabilitate, înseamnă dezechilibru de putere, înseamnă o relație conflictuală între elevi, vorbim despre bullying în spațiul școlii. Și toate acestea se întâmplă într-un context greu de evitat.

Din acelaşi studiu reiese că elevii sunt martorii bullying-ului chiar în clase, în grupul de prieteni şi pe reţelele de socializare.

Alina Hora, consilier şcolar la Şcoala Centrală: Jignirile, răutăţile, sunt cele mai frecvente la clasele mici. La clasele mari mai apare ignorarea, se creează nişte grupuri şi nu-i acceptă pe unii copii în respectivele grupuri şi ei se simt izolaţi, se simt singuri. Să vorbească la şcoală, să vorbească acasă, să discute cu doamna învăţătoare, cu doamna dirigintă.

Gabriela Alexandrescu, preşedinte executiv Salvaţi Copiii: În ziua de astăzi, umilirea şi izolarea şi jignirea şi poreclirea şi aşa mai departe se extind şi în mediul online. Am întâlnit foarte multe cazuri de copii care au suferit de pe urma bullying-ului. Am avut şi copii cu tentativă de suicid.

O treime dintre elevi au asistat fără să intervină la situaţii de bullying. Iar trei sferturi dintre copii au susţinut că discută cu adulţii despre problemele de care se lovesc.

O lege de prevenire şi combatere a bullying-ului există încă de acum doi ani și obligă școlile să aibă grupuri care să rezolve și să prevină astfel de agresiuni.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite