Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Istoria unui eşec. Bechtel pleacă, România plăteşte

Ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova, anunţa că 30 aprilie va fi data în care se rupe contractul cu compania Bechtel. Decizia ajungea definitivă dacă se stabilea şi suma pe care statul român o mai plătea americanilor, ca despăgubiri. Suspansul este însă tot mai mare, iar miercuri, nici premierul Victor Ponta nu ştia cum şi dacă s-a închis epopeea Bechtel.

01 Mai 2013, 18:20 (actualizat 02 Mai 2013, 04:16) |
Bechtel, istoria unui esec
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

VIDEO
Bechtel, istoria unui esec
Americanii s-au obligat în 2003 să construiască în România cel mai ambiţios proiect de autostradă din Europa. În urma lor rămân însă doar hârtiile de la Ministerul Transporturilor şi şantierele pustii din judetul Bihor. Şi o gaură în buget.

Între Suplacu de Barcău şi Borş, compania Bechtel se obligase în 2011 să construiască totuşi 60 de kilometri de autostrada şi apoi să închidă afacerile din România.

Acum, locanicii din zonă au rămas cu şantierul în faţa caselor, iar un viaduct lung de aprope 2 kilometri stă abandonat în mijlocul unui lac de acumulare.

Autorităţile se gândesc acum să concesioneze acest tronson. Când şi cu cine sunt decizii care cer timp. În primul rând, Guverul trebuie să găsească o soluţie prin care să îi plătească pe americani ca să renunţe de bunăvoie la proiect.

Bechtel a dat până acum peste cap toate termenele şi angajamentelor tuturor guvernelor din 2003 până astăzi.

Dan Şova, ministru delegat pentru proiecte de infrastructură, a declarat că cei de la Bechtel au acceptat ideea încetării contractului, până în 30 aprilie. Când se va ajunge la o sumă, dacă această sumă va fi acceptată de ambele părţi, va fi publicată, dacă vom fi în dezacord, mergem la arbitraj.

Autostrada Transilvania a consumat în 10 ani de zile peste un miliard de euro, adică jumătate din suma pusă în joc pentru această lucrare. Rezultatul: se circulă acum pe 52 de kilometri, iar restul de peste 350 au rămas doar pe hârtie.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ECONOMIE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 23°C 24°C
IASI 23°C 22°C
CLUJ 20°C 21°C
CONSTANTA 21°C 22°C
CRAIOVA 22°C 25°C
BRASOV 20°C 21°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 24 Mai 2019, 08:42
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 23-05-2019
Deschidere: 8116.3
Maxim: 8140.37
Mimim: 8109.2
Variatie: -0.08%
EL
10.95
1.38%
SNG
33.95
0.15%
TLV
2.12
0%
BRD
10.80
0.92%
SNP
0.36
0%
SNN
10.82
0.56%
FP
0.97
0.21%
SIF5
2.08
0.48%
BVB
21.80
1.84%
SIF2
1.15
0.42%
ARHIVĂ ȘTIRI