Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.

Ipoteză: Copilotul Airbus-ului A 320 a provocat intenţionat prăbuşirea avionului

Copilotul Airbus-ului A 320, prăbuşit în Alpi acum două zile, este cel care a produs în mod deliberat accidentul! Informaţia a fost făcută publică joi  de  procurorul francez care se ocupă de investigarea cazului, în urma ascultării convorbirilor din cabina piloţilor înregistrate de una dintre cutiile negre.

26 Martie 2015, 09:50 (actualizat 26 Martie 2015, 18:24) |
$article.media.images[0].description
Accident aviatic"

Avionul companiei Germanwings, prăbuşit în Alpii francezi, a fost distrus intenţionat de copilotul Andreas Guenter Lubitz.  Anunţul făcut de procurorul francez care se ocupă de anchetă a şocat întreaga lume. Magistratul a povestit cum s-au derulat ultimele 20 de minute înregistrate de cutia neagră a avionului.

Nimeni nu-şi poate explica ce l-a determinat pe copilotul de 28 de ani să se sinucidă şi să curme şi vieţile celorlati 149 de oameni aflaţi la bord.  Deocamdată, ipoteza unui act terorist a fost exclusă.

Pe înregistratorul de bord există 30 de minute de informaţii preţioase din cabina piloţilor. În primele 20 de minute, schimbul de replici dintre pilot şi copilot este normal. Comandantul pregăteşte aterizarea de la Dusseldorf, iar copilotul, Andreas Guenter Lubitz,  răspunde laconic. Apoi, pilotul îi cere copilotului să preia comanda preţ de câteva minute şi se aude cum Lubitz închide uşa cabinei. Comandantul ar fi ieşit, spun anchetatorii, pentru nevoi fiziologice.

"Din informaţiile pe care le avem până acum, prespunem că revenirea căpitanului în cabină a fost blocată în mod deliberat. Procurorii francezi au declarat că procedura de coborâre a fost declanşată voit, iar experţii noştri spun că este plauzibil", a explicat procurorul francez Brice Robin.

Aşa cum reiese din înregistratorul de bord, în timp ce avionul intrase în picaj, pilotul a încercat cu disperare să pătrundă în cabină. Anchetatorii spun că se poate auzi respraţia normală a copilotului, dar şi cum lumea striga de disperare. Concluzia echipei franceze care ancheteaza acest caz este una singură: copilotul a distrus intenţionat avionul.

Declaraţii ale procurorului Brice Robin din comisia de anchetă:

  • Nu am găsit a doua cutie neagră
  • Cutia neagră, cea care înregistrează conversaţiile pilotilor:  În primele 25 de minute s-au comportat normal, glumeau, apoi se pregăteau de briefing în Dusseldorf, comandantul a cerut copilotului să preia comanda, a ieşit din cabină probabil pentru a merge la toaletă.
  • Copilotul a rămas singur şi a manipulat butoanele de coborâre. Această acţiune nu putea fi decât voluntară. Între timp se aud mai multe apeluri ale comandantului, este vorba despre un interfon aflat în cabină. A bătut, dar nu a primit niciun răspuns.
  • Se aude respiraţia normală până la final, deci copilotul era viu
  • Turnul de control a emis un semnal de alarmă, dar nu a primit niciun semnal din partea avionului, ei au cerut şi altor avioane să ia legătura cu zborul dar nici acestea nu au primit răspuns.
  • Se aud lovituri în uşă ca şi când cineva ar fi vrut să forţeze uşa. Se aud alarmele, un prim impact, avionul a percutat într-un prim moment.
  • Controlorii nu au primit niciun răspuns.
  • Sunt 48 de ore de la prăbuşirea avionului, interpretarea pentru noi anchetatorii, atât din partea generalui şi a dl colonel, care este coordonatorul anchetei, este aceea că,  în mod voluntar copilotul a refuzat să deschidă pilotului.
  • A acţionat butonul de coborâre dintr-un motiv pe care nu-l ştim, dar printr-un act voluntar.
  • Respiraţia copilotului era normală.
  • Copilotul este cetăţean german şi nu a fost niciodată cercetat pentru terorism.
  • Din  câte ştiu nu există o cameră în interior care să filmeze copilotul. El nu s-a panicat, respira normal
  • Am deschis o anchetă pentru ucidere involuntară, în această dimineaţă am aflat aceste informaţii.
  • Nu s-a auzit niciun cuvânt în timpul ultimelor 10 minute, în afară de respiraţia copilotului. Acesta voluntar a refuzat să deschidă uşa cabinei şi a declanşat mecanismul pentru coborârea avionului.
  • Sigur nu a fost un accident, a fost un accident în sensul că avionul s-a prăbuşit, dar este o acţiune voluntară din partea copilotului.
  • Acţiunea copilotului poate fi interpretată ca o dorinţă de a distruge avionul

Prima cutie neagră a avionului Airbus A320 este analizată acum de specialiştii francezi. În ciuda faptului că a fost lovită în urma accidentului, a putut fi extras deja un fişier audio.

Remi Jouty, şeful echipei de anchetă: "Am reuşit să extragem un fişier audio pe care-l putem folosi. Ştim că este o înregistrare din timpul acestui zbor, dar în acest moment este prea devreme ca să putem trage concluzii. Urmează o analiză complexă a fişierului, ca să înţelegem şi să interpretăm zgomotele şi vocile care se pot auzi pe acest fişier audio".

Din informațiile de până acum, se pare că avionul s-a ciocnit de stânci la o viteză mare. Ultimul mesaj transmis era unul de rutină, care confirma traiectoria. Un minut mai târziu însă aceasta s-a schimbat, iar avionul a început să coboare până la impactul cu solul.

Remi Jouty, şeful echipei de anchetă: "În această etapă, evident, nu putem să oferim nicio explicaţie pentru faptul că avionul a început să piardă înălţime şi nici de ce nu pare să fi răspuns la încercările de contactare din partea controlorilor de trafic".

Întrebări îşi pun acum şi şefii de la Lufthansa, care nu înţeleg cum s-a putut întâmpla această tragedie.

Jaime Gil, şeful echipei de urgenţe medicale: „Noi le-am spus că nu e recomandat să meargă la locul accidentului, dar trebuie să fim respectuoşi faţă de aceste decizii şi trebuie să-i lăsăm pe oamenii care trăiesc această tragedie să decidă singuri".

Familiile pasagerilor se îndreaptă deja spre locul accidentului.

Un autobuz cu 14 persoane a plecat de la Casteldefells din Spania către Marsilia și alte 150 sunt asteptate să ajungă cu avionul în sudul Frantei.

Din Spania, pentru TVR, Felix Damian.

Le Figaro a publicat un video care arată cum funcţionează sistemul de blocare a ușii de la cabina piloţilor.

Articole pe aceeaşi temă
 
*
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 5°C -1°C
IASI 1°C -1°C
CLUJ 4°C -2°C
CONSTANTA 6°C -2°C
CRAIOVA 8°C -2°C
BRASOV 4°C -6°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 22 Februarie 2019, 13:08
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 22-02-2019
Deschidere: 7856.01
Maxim: 7881.87
Mimim: 7792.98
Variatie: -0.79%
TLV
1.94
0.1%
BRD
12.24
0.49%
SIF1
2.20
0.46%
SIF3
0.25
0.2%
SNP
0.34
1.58%
SNN
9.35
0.64%
FP
0.89
0.22%
SNG
31.95
0.31%
ALR
2.49
1.97%
TBM
0.28
0.91%
ARHIVĂ ȘTIRI