Invazia clonelor pe piața rusă: CoolCola, Fancy și Street. Cum încearcă Rusia să acopere golul lăsat de retragerea marilor brand-uri de băuturi răcoritoare

Un producător rusesc de băuturi a dezvăluit o nouă gamă de băuturi răcoritoare pentru a înlocui mărcile emblematice care au părăsit piața rusă în urma invaziei în Ucraina.

18 Mai 2022, 09:30 (actualizat 18 Mai 2022, 09:34) Știrile TVR |
Foto: ochakovo.ru

În locul mărcilor Coca-Cola, Fanta şi Sprite, ruşii vor putea alege dintre CoolCola, Fancy şi Street, a anunţat, luni, producătorul rus de băuturi Ochakovo, transmite The Moscow Times.

Cele trei mărci internaţionale de sucuri au lipsit în mare parte de pe rafturile magazinelor ruseşti de când compania Coca-Cola şi-a suspendat activitatea în Rusia în martie.

Produsele Coca-Cola încă se găsesc în număr redus în magazine, dar preţurile au crescut exponenţial, cu aproximativ 200% de la suspendarea activităţii companiei pe teritoriul rus.

CoolCola are „gustul renumit de cola”, a scris Ochakovo pe reţelele sociale. Între timp, sticlele companiei Ochakovo, respectiv Fancy, care are aromă de portocale, şi Street, cu gust de lămâie şi lime, imită schemele de culori ale mărcilor Fanta şi Sprite.

Înfiinţată în Uniunea Sovietică în 1978, Ochakovo produce în mare parte băuturi tradiţionale ruseşti, precum fermentat pe bază de cereale şi băutură cu miere cu un conţinut scăzut de alcool medovukha.

Ochakovo nu este singura companie care a încercat să profite de suspendarea activităţii companiei Coca-Cola pe piaţa rusă.

În aprilie, o companie producătoare de băuturi cu sediul în Orientul Îndepărtat al Rusiei, Slavda Group, a lansat Grink Cola, cu scopul de a încerca să cucerească inimile iubitorilor de suc acidulat ai Rusiei. De asemenea, în mai, în regiunea Komi din nordul Rusiei, fabrica Syktyvkarpivo şi-a lansat propria marcă de suc acidulat, şi anume Komi Cola.

Cu toate acestea, ambele alternative au primit un răspuns mixt din partea populaţiei, clienţii plângându-se că niciuna dintre băuturi nu este „dulce şi acidulată”.

Între timp, după mai bine de trei decenii în Rusia, McDonald's – un simbol „sacru” al stilului de viață și al capitalismului american  – a anunțat la începutul acestei săptămâni că își vinde afacerea din Rusia, căutând să se retragă complet din țară din cauza invaziei ruse din Ucraina.

McDonald's intenționează să-și vândă afacerea, care are 62.000 de angajați și include 850 de restaurante (inclusiv francizele), unui cumpărător local. Cumpărătorul nu va putea însă folosi numele, logo-ul sau branding-ul McDonald’s. Compania își va păstra mărcile comerciale în Rusia.

Intrarea McDonald's în Rusia a început la Jocurile Olimpice din 1976 de la Montreal, a scris Kempczinski în nota sa către francize, angajați și furnizori, când lanțul a permis echipei olimpice ruse să folosească Big Mac Bus. Paisprezece ani mai târziu, în ianuarie 1990, McDonald's se deschidea la Moscova.

Articole pe aceeaşi temă
 
*
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN RĂZBOI ÎN UCRAINA
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 22°C 24°C
IASI 22°C 21°C
CLUJ 18°C 20°C
CONSTANTA 21°C 21°C
CRAIOVA 20°C 22°C
BRASOV 18°C 20°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
ARHIVĂ ȘTIRI