Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
ORA DE ŞTIRI

De ce aleg copiii să înveţe la şcolile Waldorf

Tinerii care au făcut trecerea de la învăţământul clasic, la cel alternativ, spun că nu s-ar întoarce la vechiul sistem de predare. Programa şcolară este aceeaşi, dar elevii văd un avantaj în atitudinea profesorilor şi în modul de predare. Vorbim de şcolile Waldorf sau Step by Step.

 

 

08 Iunie 2012, 23:48 |
ora de stiri

Învăţământul clasic, care a dominat perioada comunistă, a avut concurenţă în sistemele alternative imediat după revoluţie. Şcoala Waldorf  sau Step by Step propun modele diferite de educaţie, care pun accentul pe dezvoltarea personalităţii copilului, potrivit "Ora de ştiri".

În sistemul Waldorf, predarea materiei se face fără ajutorul manualelor. Ele sunt înlocuite de materiale informative pe care profesorii le pregătesc pentru fiecare oră, astfel încât să se poată predea conţinutul programei şcolare folosind metode neconvenţionale.

Un alt sistem de învăţământ alternativ existent în România încă din 1994 este Step by Step. El se aplică acum în învăţământul preşcolar şi primar.

Aici programul este de opt ore pe zi, copiii au posibilitatea de a alege ordinea materiilor pe care vor să le studieze pe parcursul unei zile de şcoală, tot ei propun şi temele pentru proiecte. Nu există sistem de notare şi nu se dau teme pentru acasă.

În anii '90, când alternativele educaţionale au fost admise în România, sistemul Waldorf a intrat la liceu pe filiera umană, a declarat vineri seara, la TVR2, Ion Ioniţă, directorul Liceului Waldorf, invitat la "Ora de ştiri". "Intrarea în liceu se face prin probe de aptitudini, vocaţionale", a explicat Ion Ioniţă.

Profesorii sunt perfecţionaţi prin reţeaua Waldorf, la colegii din străinătate, apoi sunt aduşi în România la cursuri de formare, pentru a-i pregăti şi pe alţii.

Întrebat care este trăsătura care lipseşte unui profesor care este exclus la alegerea pentru sistemul Waldorf, directorul a spus: "Fantezia. Ce căutăm noi la dascăli este această fantezie, această curiozitate. Ne interesează foarte mult ca un dascăl să accepte să înveţe să picteze, să cânte la flaut. Pentru că predarea – şi a matematicii – are o trăsătură artistică".

Sistemul Waldorf pune accent pe practică. "Deşi suntem filologie, am păstrat la liceu practică agricolă în clasa a noua, apoi sociologică şi arhitecturală. Copilul iese în lume şi spune: "Iată, am primit atât de mult". Învaţă teatru, de exemplu” - spune Ion ioniţă.

Prezent în studio la "Ora de ştiri", prof. Ştefan Vlaston, preşedintele Asociaţiei EduCer, a spus că, spre deosebire de sistemul clasic de învăţământ, "Waldorf schimbă paradigma aceasta de predare – învăţare – uitare. Asta şi place elevilor – că ei sunt învăţaţi să vorbească mult".

Prof. Vlaston a adăugat că în ceea ce priveşte curricula şcolară, ea este compatibilă cu cea de la stat, iar "cei care termină liceul la Waldorf nu au nicio problemă să intre la orice facultate".

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN SOCIAL
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 14°C 12°C
IASI 9°C 11°C
CLUJ 8°C 10°C
CONSTANTA 10°C 9°C
CRAIOVA 14°C 12°C
BRASOV 10°C 11°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 17 Februarie 2019, 22:55
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 15-02-2019
Deschidere: 7642.1
Maxim: 7708.75
Mimim: 7637.46
Variatie: 0.2%
TLV
1.84
1.19%
SNN
9.33
3.66%
SNP
0.35
0.43%
TEL
22.15
1.58%
FP
0.87
3.53%
BRD
11.60
1.54%
SNG
31.20
0.95%
TGN
336.50
1.97%
EL
10.70
0.19%
SIF5
2.06
2.15%
ARHIVĂ ȘTIRI