INS: Înmatriculările noi de autovehicule au crescut cu 12,7%, în T3; ponderea autoturismelor rulate a ajuns la 72,7%

Piata auto
Piata auto
4 noiembrie 2021, 09:56

Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat majorări la categoriile autoturisme (+13,1%) şi mopede/motociclete (+3,6%). Totodată, scăderi au fost consemnate la categoria autobuze şi microbuze (-18,6%).

În ceea ce priveşte înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor, au fost înregistrate creşteri în cazul mopedelor şi motocicletelor (+25,8%) şi autoturisme (+15,9%), în timp ce la categoria autobuze şi microbuze s-a consemnat o scădere de 39,9%.

Potrivit sursei citate, în T3 din 2021 faţă de T3 din 2020, categoriile autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) şi autotractoare au crescut cu 1,9%, fiecare. În schimb, înmatriculările de remorci şi semiremorci au scăzut cu 1,3%.

De asemenea, înmatriculările de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor s-au majorat la toate categoriile, astfel: autotractoare – cu 32,9%, autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) – cu 31,2% şi remorci/semiremorci – cu 10,9%.

Comparativ cu trimestrul II din anul în curs, în al treilea trimestru din 2021, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat un salt de 15,9% la vehiculele pentru transportul pasagerilor, respectiv o scădere cu 6,6% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deţinută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,2%. În categoria autobuze şi microbuze cele mai multe vehicule (25,7%) au fost clasificate în norma de poluare Euro 3, iar pentru categoria mopede şi motociclete, cele mai multe vehicule (30%) au fost clasificate Non-Euro.

Statistica oficială relevă faptul că, în intervalul analizat, vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat la categoria autocamioane în proporţie de 30,3%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare (33,1%), în timp ce în categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale mai mult de un sfert (26,4%) dintre acestea au fost clasificate în norma Non-Euro.

 

 

 

 

sursa agerpres

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite

Cele mai citite pe aceeași temă