Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand Politica de cookies Vezi și Politica de Confidenţialitate care face referire la modul în care colectăm, folosim şi partajăm datele dumneavoastră pentru a va oferi serviciile TVR precum şi modul în care folosim platformele sociale.
VIDEO TELEJURNAL

Îngrijorare la Bruxelles. Sunt reclamate modificări în Master Planul de Transport, după avizare

România ar vrea să scape de aproape jumătate din infrastructura feroviară. Aşa s-a aflat la Bruxelles, unde Master Planul de Transport a ajuns într-o formă pe care autorităţile de la Bucureşti n-o recunosc. Instituţiile europene şi asociaţiile internaţionale pentru căi ferate sunt îngrijorate.

08 Decembrie 2016, 22:34 (actualizat 09 Decembrie 2016, 14:00) |
Îngrijorări la Bruxelles
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Uniunea Internaţională a Căilor Ferate critică ultima variantă a Master Planului de Transport, în care apare intenţia autorităţilor de a renunţa la 40% din infrastructura feroviară. Care poate intra în conservare ori ar putea fi vândută.

Directorul general al Uniunii Internaţionale a Căilor Ferate, Jean-Pierre Loubinoux: „Dacă ideea e să mergi mai departe cu separarea din nou a gestionării reţelei existente de dezvoltare a noilor linii, v-aş spune: Atenţie! Să fiţi atenţi! Nu ştiu până unde merge în prezent dorinţa de reformă în România, dar cu cât separaţi mai mult, cu atât mai puţin controlaţi”.

În ultima variantă a Master Planului de Transport scrie clar că o mare parte din reţeaua feroviară nu aduce venituri, ci doar costuri pentru compania de căi ferate.

Păstrarea a 55% din reţea ar permite acoperirea a 99% din traficul de pe căile ferate române, se arată în document.

Surprinzător este că ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, în funcţie şi la vremea adoptării Master Planului, nu ştie nimic despre aceste cifre.

Ministrul Transporturilor, Sorin Buse: „Eu vă rog să verificaţi acel Master Plan, să găsiţi această cifră de 40%,  pe care nu o s-o găsiţi pentru că eu mă opun acestei cifre de 40%. Nu am primit scrisoarea”.

Documentul de la începutul acestui an nu prevedea nicio modificare a reţelei feroviare, susţine fostul ministru al Transporturilor, care avertizează că România riscă să piardă fonduri europene importante din cauza acestor schimbări făcute pe ascuns.

Fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu: „După ce am avut un Master Plan bun şi corect, suntem puşi în situaţia de a sta la colţ, să fim traşi de urechi pentru că am renunţat la acea formă şi am revenit la o formă pe care nu ştiu cine şi de ce o promovează. Înseamnă oprirea unor fonduri, nişte finanţări pe proiecte europene”.

Preşedintele Comisiei de Transporturi din Parlamentul European, Michael Cramer: „Ştim că şi Comisia Europeană a fost implicată, dar nu ştim care este ultimul plan, pentru că Master Planul a tot fost schimbat. Şi ministrul Transporturilor a fost şi el schimbat. Vrem să ştim exact”.

România este în urmă la capitolul reabilitare. 8000 de km de şine mai trebuiau reparate până anul acesta.

Ministerul Transporturilor a prins în Master Plan 25 de proiecte pentru calea ferată română. Ar costa 10 miliarde de euro, cea mai mare parte din fonduri europene.

ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 18°C 14°C
IASI 12°C 12°C
CLUJ 12°C 11°C
CONSTANTA 12°C 12°C
CRAIOVA 19°C 12°C
BRASOV 13°C 10°C
Vezi toate informatiile meteo
CURS BNR - 18 Martie 2019, 20:21
 
INDICI BVB
 
INDICE BET
Data: 18-03-2019
Deschidere: 7861.83
Maxim: 7917.76
Mimim: 7861.83
Variatie: 0.27%
SNP
0.36
1.12%
BRD
12.70
0.16%
TLV
2.07
0.24%
FP
0.89
0.11%
SNG
30.45
1.16%
EL
9.99
1%
TGN
339.50
0.3%
DIGI
24.40
0.2%
SIF2
1.24
0.65%
COTE
77.30
0.39%
ARHIVĂ ȘTIRI