Influencerii plătiţi trebuie să îşi eticheteze postările drept mesaje publicitare, a decis justiţia din Germania

Influencerii de pe reţelele sociale, care primesc bani de la companii pentru a le promova produsele, trebuie să îşi eticheteze în mod clar postările drept mesaje publicitare, a decis joi un tribunal superior din Germania, transmite Reuters.

09 Septembrie 2021, 14:07 (actualizat 09 Septembrie 2021, 14:11) |
Rețele de socializare, influenceri

Dacă influencerii nu sunt plătiţi, ei pot arăta produse în postările lor fără eticheta de publicitate, a decis Curtea Federală de Justiţie în cazurile a trei influenceri de pe reţeaua socială Instagram.

Influencerii cu zeci şi sute de mii de urmăritori pot câştiga sume mari de bani de la companii pentru a le promova produsele pe Instagram.

Tribunalul din Germania a apreciat că o influenceriţă specializată pe fitness ar fi trebuit să fie foarte clară că face publicitate atunci când a fost plătită să promoveze o anumită marca de dulceaţă.

În schimb, curtea a respins un caz care viza prezentatoarea de televiziune şi influenceriţă Cathy Hummels, ale cărei postări cu privire la o jucărie de pluş i-au condus pe oameni pe site-ul producătorului jucăriei. Curtea a decis că aceasta nu a fost plătită pentru promovare şi deci nu era obligată să îşi eticheteze postările drept mesaje publicitare.

Anul trecut, reţeaua Instagram a ajuns la un acord cu Autoritatea pentru competiţie din Marea Britanie pentru a combate publicitatea ascunsă făcută de influenceri pe platforma sa.

 

 

 

sursa agerpres

*
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN EXTERN
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 13°C 13°C
IASI 11°C 13°C
CLUJ 11°C 12°C
CONSTANTA 9°C 12°C
CRAIOVA 11°C 11°C
BRASOV 11°C 13°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
ARHIVĂ ȘTIRI