Cu un război de proporții aproape de graniță, Guvernul vrea să relanseze bătrâna industrie de apărare a României. Automecanica Moreni ar putea fi implicată în fabricarea de blindate performante Piranha V pentru Armata Română. Declarația a fost făcută la TVR INFO de ministrul Economiei. Florin Spătaru susține că în fabrica din Dâmbovița ar putea fi sudate carcase pentru transportoarele produse de General Dynamics și Uzina Mecanică București.
Automecanica Moreni ar trebui să sudeze carcase pentru blindatele Piranha V. În acest fel, ar ajuta Uzina Mecanică București să livreze Armatei Române la timp transportoarele din contractul în valoare de aproape 900 de milioane de euro.
Problema este că fabrica de la Moreni nu a trecut de auditul celor de la General Dynamics.
Și fabrica IVECO din Dâmbovița are întârzieri în contractul de aproape un sfert de miliard de euro cu Armata Română. Pandemia a fost cea mai mare problemă, spun șefii fabricii.
După un an și jumătate de la deschidere, fabrica unde se asamblează camioanele pentru armată a fost vizitată de premier și de președintele Camerei Deputaților. A lipsit însă chiar ministrul Apărării.
"Domnul ministru abia a reușit să preia portofoliul ieri. A fost o chestiune de necorelare între noi și am crezut că îl anunță domnul președinte Ciolacu, dânsul a considerat că anunț eu", a declarat premierul Nicolae Ciucă.
Datorită contractelor cu armata și cu ceva expertiză externă, industria de apărare din România a încercat timid în ultimii ani să revină la viață. Romarm, compania statului, are în componență 15 fabrici.
Din nefericire, cele mai multe au serioase probleme de personal și de management, iar echipamentele pe care se bazează sunt din anii '80.
De exemplu, în ciuda promisiunilor politicienilor, România nu are nici acum o fabrică de pulberi. În general, exporturile românești sunt reprezentate de muniție și armament.