Închirierea bicicletelor, afacere ratată. După patru ani de ascensiune spectaculoasă, compania din Beijing a dat faliment

Ani de zile, folosirea în comun a bicicletelor închiriate la Beijing a fost o soluţie în traficul infernal şi o afacere care le-a adus mulţi bani iniţiatorilor. Dar compania care deţinea monopolul a devenit falimentară, cu datorii de milioane de dolari. Proiectul e abandonat şi bicicletele zac pe te-miri-unde.

27 Decembrie 2018, 15:46 (actualizat 27 Decembrie 2018, 15:48) |

Timp de patru ani, compania OFO care oferea biciclete de folosit în comun, a fost în top, cu una dintre cele mai rapide creşteri. Dar acum, peste 13 milioane de oameni cer să li se dea înapoi taxa pe care o plătiseră pentru serviciile de închiriere. O sumă cuprinsă între 15 şi 30 de dolari, în funcţie de perioada abonamentului.

Cum s-a ajuns în această situaţie? Bicicletele colorate, pe care utilizatorii le deblocau prin plata unei taxe şi le puteau urmări permanent prin smartphone, împânziseră oraşul. În curând, au creat haos nu numai în trafic, ci şi pe trotuare - unde se strângeau atât de multe, încât blocau accesul pietonal. Unele au fost furate, altele stricate. Au fost prost întreţinute. Toate acestea au dus la eşec.

Zeci de mii de biciclete zac acum, dezmembrate, prin şantiere părăsite sau în câmp, la marginea oraşului. Ministerul chinez al Transporturilor se declară foarte îngrijorat de situaţie, iar compania falimentară refuză orice comentariu.

*
ŞTIRILE ZILEI
CELE MAI NOI DIN EXTERN
 
StirileTVR.RO PE FACEBOOK
 
  AZI MAINE
BUCURESTI 23°C 23°C
IASI 21°C 21°C
CLUJ 18°C 16°C
CONSTANTA 21°C 23°C
CRAIOVA 21°C 22°C
BRASOV 20°C 19°C
Vezi toate informatiile meteo
TVR +
Canalul TVR YouTube
ARHIVĂ ȘTIRI