În România, sistemul de educaţie nu sprijină dezvoltarea copiilor supradotaţi

25 februarie 2017, 19:02

Andrei are şase ani şi este în clasa zero. Spre deosebire de unii dintre colegii lui, el deja citeşte, scrie şi are activităţi dedicate copiilor mai mari.

Părinţii lui au vrut să se convingă dacă este un copil supradotat.

Testarea durează aproximativ o oră şi jumătate şi este făcută de către un psiholog. În tot acest timp, copilul primeşte o serie de teste menite să ne dezvăluie, la final, coeficientul de inteligenţă şi gradul de dezvoltare emoţională.

În cazul lui Andrei, psihologii au ajuns la concluzia că se încadrează în standardele pentru copiii cu abilităţi înalte. Aşa că va fi inclus într-un program special. Va merge la cursuri pentru copii supradotaţi de două ori pe săptămână, pentru care părinţii vor plăti 480 de lei pe lună.

În România, un copil din 4 este supradotat, adică are un coeficient de inteligenţă mai mare de 130, arată statistica oficială. Sistemul educaţional de stat nu are module speciale pentru aceşti copii, aşa că mulţi dintre cei înzestraţi nu au şansa de a-şi dezvolta potenţialul.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite