În 2018, NASA va trimite o sondă automată spre soare

Agenţia Spaţială Americană a anunţat o nouă misiune spectaculoasă: lansarea unei sonde care aproape că va "atinge soarele". Astrofizienii vor să afle dacă Soarele ar putea reprezenta o ameninţare pentru existenţa umană.

01 Iunie 2017, 12:39 (actualizat 01 Iunie 2017, 13:15) |
Misiune spațială spectaculoasă
EMBED VIDEO LINK CU VIDEO
Embed:
Link:

Anunţul a fost făcut la Universitatea din Chicago, în onoarea profesorului Eugene Parker, cel care a descoperit vântul solar. De altfel, sonda spaţială îi va purta numele astrofizicianului american. Programată să fie lansată în august 2018, sonda se va apropia la doar 6 milioane de kilometri de Soare. Oamenii de ştiinţă vor să înţeleagă mai bine dinamica vântului solar.

NASA: "În cadrul misiunilor NASA, în spaţiu am investigat compoziţia, proprietăţile şi structura vântului solar. Am capturat imagini cu detalii incredibile ale coroanei solare".

Distanţa dintre Pământ şi Soare este de aproape 150 de milioane de kilometri. Când se va apropia de coroana astrului, sonda va trebui să facă faţă unor temperaturi extrem de ridicate. Prin urmare, sonda va fi dotată cu nişte scuturi speciale. La această distanţă, senzorii vor putea să depisteze câmpurile magnetice, precum şi să prindă particule solare, fără riscul arderii.

Solar Probe Plus nu este prima misiune de acest fel. Cu 41 de ani în urmă, în 1976, a existat o misiune asemănătoare - Helios 2 s-a apropiat la 43 de milioane de kilometri de Soare, cu scopul de a studia radiaţiile cosmice şi vântul solar. Această misiune a fost stabilită după ce, în urma unui studiu recent, experţii au descoperit că un eveniment solar important ar putea produce distrugeri în valoare de două trilioane de dolari doar în Statele Unite.

CELE MAI NOI DIN ACTUALITATE