Honda propune o paletă largă de elemente de siguranță

11 septembrie 2018, 20:31

Honda Sensing reprezintă una dintre cele mai avansate suite de tehnologii pentru siguranță, proiectată pentru a-i proteja atât pe pasageri, cât și pe conducătorul auto. Noutatea care vine cu noul Civic  este  Road Departure Mitigation (RDM), o tehnologie ce utilizează o cameră montată între oglinda retrovizoare și parbriz pentru a detecta marcajele benzilor de pe șosea. Dacă șoferii se apropie prea mult de benzi fără ca semnalizarea să fie activată, volanul va vibra pentru a-l atenționa pe șofer că iese de pe traseu. Practic camera  detectează dacă vehiculul părăsește banda și folosește servodirecția asistată electric pentru corectare subtilă și păstrarea vehiculului pe bandă. În anumite condiții, poate aplica forța de frânare.

Sistem de avertizare a coliziunilor frontale

Dacă sistemul de avertizare a coliziunilor frontale consideră că poate avea loc o coliziune cu vehiculul din față este posibil ca după avertizare, să contribuie la oprirea lui Civic prin aplicarea automată a presiunii frânelor.

Avertizare părăsire bandă de circulație

Dacă vehiculul depășește banda fără activarea semnalizării, avertizarea va clipi și se va face auzită, ca să vă atragă atenția pentru a reveni pe bandă.

Sistem de recunoaștere a semnelor de circulație

Sistemul identifică semnele de circulație de la 100 m depărtare și afișează informațiile pe ecran. Pot fi afișate două semne în același timp.

Limitator de viteză inteligent

Combină inteligent limita automată de viteză setată de șofer cu sistemul de recunoaștere a semnelor de circulație, pentru reglarea vitezei vehiculului la cea indicată de ultimul semn de circulație.

Cruise Control adaptiv cu funcţia de anticipare

Funcția menține viteza de croazieră setată și distanța relativă până la vehiculul din față. Dacă vehiculul detectat se oprește, funcția va decelera și va opri vehiculul fără a fi necesară apăsarea pedalei de frână. Sistemul de Cruise Control Inteligent-Adaptiv poate detecta la viteze mari dacă un vehicul aflat pe o bandă adiacentă intenționează să treacă brusc în față și ajustează în avans viteza pentru a evita o coliziune. Sistemul poate, de asemenea, menține distanța între vehicul și autoturismul din față, fără a fi nevoie ca șoferul să ajusteze viteza de croazieră. La viteze mici, funcția Low-Speed Following poate inclusiv să oprească vehiculul, dacă cel din față staționează, spre exemplu, la semafor. Odată ce mașina din faţă începe să se mişte, trebuie atinsă doar pedala de acceleraţie pentru a relua deplasarea.

Pe lângă sistemele înglobate în Honda Sensing niponii propun încă două facilităţi pentru şoferi: Sistemul de monitorizare a traficului adiacent la mersul cu spatele şi sistemul de avertizare a unghiului mort. Primul poate detecta vehiculele care se apropie din ambele sensuri și vă avertizează asupra pericolului iminent în montul cuplării marşarierului, iar al doilea monitorizează schimbările de bandă și depășirile, avertizând şoferul  printr-un semnal luminos, amplasat în oglinda laterală, atunci când sunt detectate vehicule în zona de unghi mort.

Urmărește-ne pe Google News

Ultima Oră

Cele mai citite